اگر مزایای سهمیه‌بندی تشریح می‌شد مردم هم دولت را بیشتر همراهی می‌کردند

 حسین هاشمی تختی‌نژاد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (دوشنبه 27 آبان 98) گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی، سران قوا چاره‌ای جز افزایش قیمت بنزین نداشتند، اما در شکل و نحوه اجرای آن تدابیر لازم دیده نشده است.

اخبار سیاسینماینده مردم بندرعباس در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتر بود مردم و نمایندگان در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌گرفتند و نسبت به این مسئله توجیه می‌شدند و اگر منافع و مزایای این اقدام به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد، طبعا مردم دولت را بیشتر همراهی می‌کردند.

وی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حال که سران قوا تصمیم گرفتند و مقام معظم رهبری بر آن صحه گذاشته‌اند، دولت باید اقداماتی را صورت دهد تا افزایش قیمت بنزین کمترین تاثیر را در افزایش قیمت دیگر کالاها و خدمات داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: پرداخت به‌موقع یارانه‌ها محقق شود تا اعتماد عمومی تقویت شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آیت‌الله رئیسی که طلایه‌دار مبارزه شجاعانه با فساد شده و به جان مفسدین رعب و وحشت انداخته است و برای تحقق قسط و عدل و خشکاندن ریشه‌های فساد، نور امید در دل مردم برافروخته تشکر و قدردانی می‌کنم. آقای رئیس جمهور! از شما نیز می‌خواهم همکاری کنید تا پرونده‌های میلیارد دلاری کدخدایان داخلی نیز توسط رئیس دستگاه قضا به دست عدالت سپرده شود.

وی افزود: مسئولان! نکند به گونه‌ای رفتار کنیم که خودمان در رفاه و آسایش باشیم و به مردم بگوییم مشکلات و نارسایی‌ها را تحمل کنید. اگر امکانات نیست، برای همه نباشد. بیایید برای رضای خدا هم که شده از تشریفات و تجمل‌گرایی دوری جسته و مثل مردم زندگی کنیم تا درد و رنج آنها را درک کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: گرانی ناشی از تحریم‌ها و بی‌تدبیری دولتمردان بر معیشت مردم از یک سو، و آلودگی مواد غذایی هم از طرف دیگر به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است. یک روز ذرت آلوده و روز دیگر گندم‌های مخلوط‌شده امنیت غذایی مردم را با چالش مواجه کرده است. لذا از قوه قضائیه انتظار داریم با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند تا مردم با اطمینان خاطر مواد غذایی خود را استفاده کنند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس خطاب به وزیر کشاورزی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضرورت دارد مالکیت سند زمین‌های کشاورزی که سال‌ها و نسل‌ها بر روی آنها کار و تلاش کرده‌اند صادر شود و ثانیا برای تضمین درآمد آنها مجوز صادرات محصولاتشان را در فصل برداشت صادر کنیم و ثالثا تسهیلات لازم برای تامین کود، سم و بذر آنان در نظر گرفته شود.

وی در پایان تاکید کرد: هرمزگان، حیاط خلوت هیچ‌کس نیست که به بهانه سرمایه‌گذاری بخواهد دریا، سواحل و تالاب‌هایش را به خطر بیندازد. دولت موظف است از این منابع ارزشمند با دقت حفاظت و حراست کند، به گونه‌ای که نه سرمایه‌گذاری متوقف شود و نه محیط زیست به فنا رود.