ملت باید خودشان را از آشوبگران جدا کنند

 اسماعیل دوستی فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اعتراضات بنزینی اخیر در برخی شهرهای کشورمان، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند طبیعتاً برخی‌ها از این تصمیم دولت ناراحتند که بیشتر هم قشر ضعیف و متوسط به پایین جامعه را دربرمی‌گیرد.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: من شخصاً به مصوبه دولت انتقاد دارم زیرا دولت باید دست کم آمادگی لازم را برای مردم ایجاد می‌کرد و نیروهای امنیتی و انتظامی هم آمادگی لازم را دارا می‌شدند و این یعنی اینکه دولت تا حدودی بی‌تدبیری کرده است.

دوستی افزود: البته در این باره که قیمت بنزین ارزان بود و نیاز به گران شدن داشت شکی وجود ندارد؛ بنابراین در این زمینه باید تصمیمی گرفته می‌شد اما اینکه از هفته قبل بگویند اتفاقی نمی‌افتد اما به طور ناگهانی آن هم در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) این اقدام را انجام دهند اشتباه بود.

 فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ناگفته نماند که ما باید پیام رهبری را برای خودمان اتمام حجت ببینیم و از آن حمایت کنیم. علاوه بر این حتی اگر دولت بی‌تدبیری نیز نشان داده باشد باید از آن حمایت کنیم زیرا سران قوا نیز از این تصمیم حمایت کردند و رهبری بر آن صحه گذاشتند؛ بنابراین دیگر برای هر فرد مسلمان و انقلابی حجت تمام شد.

او بیان کرد: درباره این اعتراضات هم باید گفت که چنانچه این اعتراضات آرام بود و حمله به اماکن عمومی صورت نمی‌گرفت قطعاً بهتر بود.

دوستی خاطرنشان کرد: در دنیا هم ثابت شده است که وقتی دولت تصمیمی می‌گیرد ممکن است مردم اعتراض کنند و عکس العمل نشان دهند اما قطعاً اگر این عکس‌العمل بدون تخریب اموال عمومی و اشخاص باشد می‌تواند تا زمان دریافت پاسخ ادامه‌دار شود اما متاسفانه این بار خیلی متفاوت بود زیرا بلافاصله پس از شروع آن، همزمان تخریب هم شروع شد و من خودم حتی فیلم برخی بانک‌هایی را که غارت شد دیدم که برخی افراد شمشیر و چوب بدست کاملاً خود را پوشانده‌اند تا شناسایی نشوند و حتی به صندلی مغازه‌ها هم رحم نمی‌کنند؛ موضوعی که اصلاً شایسته این ملت و این نظام نیست و به نظر من همان طور که رهبر عزیز ما فرمودند، ملت باید خودشان را از این آشوبگران جدا کنند تا اینها شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.