اینترنت چه زمانی وصل می شود؟

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح حمایت معیشتی گفت: قطعاً افرادی، چون کارگران، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، مشمول این طرح هستند.

اخبار سیاسی- او با بیان اینکه قرار است از ۱۸ میلیون خانوار یا ۶۰ میلیون نفر از مردم حمایت معیشتی شود، افزود: کسانی که فکر می‌کنند مستحق دریافت این حمایت معیشتی هستند، در سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد، این موضوع را مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره حمایت برخی از غربی‌ها از اغتشاشات اخیر ایران، اظهار کرد: برخی از کشور‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی و به ویژه آمریکا تصور کردند چهار نفری که به خیابان‌ها آمدند، اغتشاش کردند و چند جا را آتش زدند، همه مردم ایران هستند.

واعظی افزود: افرادی، چون «پومپئو» و «ترامپ» با عجله ابراز خوشحالی کرده و ذوق‌زده شده‌اند درحالی‌که ما بار‌ها گفته‌ایم آنان مردم ایران را به خوبی نمی‌شناسند چرا که ممکن است مردم ما کمبود‌هایی از نظر معیشتی، انتقاد‌هایی را به برخی از بخش‌ها داشته باشند، اما ما مشکلات خود را در داخل ایران حل خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که پای دشمنان و خارجی‌ها وارد این مسائل شود.

او تاکید کرد: مردم زنجان، تبریز و بسیاری از دیگر نقاط کشور به شکل خودجوش در راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند که اجازه دخالت به کشور‌های دیگر را نمی‌دهند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه وقتی قرار است کل درآمد حاصل از سهمیه‌بندی بنزین به اقشار کم‌درآمد جامعه داده شود، چه عایدی برای دولت دارد؟ تصریح کرد: زمانی که بنزین ارزان بود، مصرف آن بسیار افزایش می‌یافت و ما نمی‌خواستیم به جایی برسیم که مجبور به واردات بنزین شویم، بر این اساس یکی از اهداف ما، مدیریت مصرف سوخت بود.

واعظی ادامه داد: همچنین گرانی‌های اخیر باعث شد که اقشار گسترده‌ای در کشور تحت فشار معیشتی قرار گیرند و ما مجبور بودیم از کسانی که سوخت بیشتری مصرف می‌کنند و وضع مالی بهتری دارند، بگیریم و به کسانی که اصلاً بنزین مصرف نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند، یارانه دهیم.

او درباره نحوه برخورد با اغتشاشگران اخیری که دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه قطعاً باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند، اما کسانی که گول خورده، باید مجازاتشان کمتر باشد، ولی کسانی که به شکل سازمان‌یافته در این اعتراض‌ها شرکت کرده و خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرده‌اند، باید مجازاتشان بیشتر باشد و نمی‌توان به راحتی از آنان گذشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اینکه اخیراً کمیته سوم سازمان ملل، ایران را به نقض حقوق بشر محکوم کرده است، گفت: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که برخورد این کمیته دوگانه و سیاسی است چرا که کشورهایی، چون عربستان، حزب، آزادی و پارلمان ندارند، اما کسانی به آنان کاری ندارد و افکار عمومی دنیا به خوبی این مسائل را متوجه شده‌اند.

واعظی همچنین در پاسخ به این سوال که قطع دسترسی به اینترنت به تشخیص کدام نهاد بوده است؟، افزود: در شورای امنیت کشور تصمیمات مشخصی برای امنیت کشور اتخاذ شده و در جایی هم مجبور شدند تصمیم قطع دسترسی به اینترنت را بگیرند.

او درباره زمان وصل شدن اینترنت گفت: ان شاءالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین ایفای نقش رسانه ملی، قبل و پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین را بسیار خوب دانست و از آن قدردانی کرد.

واعظی افزود: وزارت کشور کمیته‌های مختلفی برای اجرای این طرح ایجاد و تقسیم کار کرده بود و طبق گزارش‌هایی که در گذشته و امروز در جلسه هیئت دولت ارائه شد، کمیته‌ای که مسئولت تبلیغات را بر عهده داشت صدا و سیما بود و در این گزارش اعلام شد که پیوست رسانه‌ای هم داشتند.

او با بیان اینکه رسانه ملی مسئولیتش را در این خصوص به نحو احسن انجام داده است، گفت: صدا و سیما نمی‌توانست طرحی که زمان اجرایش از جانب وزیر کشور، محرمانه تعیین شده بود اعلام کند و کسی حق نداشت به گونه‌ای تبلیغ کند که معلوم باشد پنجشنبه شب اجرا می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: این نحوه از اقدام از هر نظر کار درستی است و صدا و سیما به عنوان مسئول کمیته تبلیغات، وظایفش را قبل و بعد از اجرای این طرح تاکنون بسیار خوب ادا کرده است.