لاریجانی: قیمت برخی اجناس شرکت‌های دولتی افزایش پیدا کرد

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 4 آذر) مجلس که به منظور بررسی تأثیر افزایش قیمت بنزین بر کالاها و خدمات تشکیل شده بود، گفت: توصیه‌ام به وزارت صمت، سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار آن است که با کنترل‌های لازم اجازه ندهند قیمت برخی اجناس شرکت‌های دولتی افزایش پیدا کند چرا که گزارشاتی در این زمینه به ما رسیده است.

اخبار سیاسی- وی افزود: برخی افراد قیمت اجناس و کالاهای خود را افزایش داده‌اند ضمن اینکه برخی خودروسازان هم نرخ خود را بالاتر برده و باید وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار بر این موضوع کنترل و نظارت داشته باشد و اجازه این کار را ندهد.

رئیس مجلس تصریح کرد: تعیین نرخ تاکسی‌ها باید هر چه سریعتر محقق شود چرا که آنها با توجه به دریافت سهمیه بنزین 1500 تومانی نباید قیمت مسیرها را بی‌منطق افزایش دهند.

لاریجانی گفت: وزارت صمت، سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار باید دسترسی مردم را برای پیگیری شکایت‌ها با سرعت بیشتری افزایش دهند چرا که مردم گلایه‌هایی درباره گران‌فروشی در بازار دارند. 

وی از رحمانی وزیر صمت خواست: از ظرفیت بسیج برای نظارت بر بازار و دریافت گزارشات مردمی به منظور کنترل بر قیمت‌ها استفاده کند چرا که سازمان تعزیرات و بازرسین نیاز به عقبه فراگیری دارند.