آنهایی که گفتند بعد از بنزین فقط 4 درصد گرانی داریم، به مجلس گزارش دهند

 غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و سایر خدمات اظهار داشت:‌ آنهایی که گزارشات کارشناسی به سران قوا دادند و سران این تصمیم را برای بنزین گرفته‌اند گفتند اگر 50 درصد بنزین گران شود 4 درصد افزایش قیمت کالا خواهیم داشت. حال همین‌ةا بیایند به مجلس گزارش دهد نه وزیر دادگستری و اقتصاد که بعد از گرانی بنزین باید گزاش عملکرد دهند.

اخبار سیاسی- وی افزود: مردم امروز می‌گویند ما هدفمندی نمی‌خواهیم اما مملکت را کنترل کنید.

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد:‌ آقای رحمانی وزیر صمت می‌گوید ما هر روز 8 صبح جلسه لحظه‌ای برای کنترل بازار می‌گیریم. آقای رحمانی! اقتصاد دستوری نیست و ساختار خودش را دارد. به زور که نمی‌توانیم به وانت بار بگوییم پول بنزین را سه برابر بده اما قیمت را افزایش نده.

کاتب همچنین خاطرنشان کرد:‌ما باید در مقابل مطالبات ملت یک تصمیم بگیریم و اگر به دنبال کنترل قیمت‌ها هستیم باید سازوکار آن فراهم شود.

وی  در ادامه سخنانش بیان کرد: آنهایی که خدمات ارائه  می‌دهند باید بنزین سهمیه‌ای بگیرند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس همچنین یادآور شد:‌ یک سال از رونق تولید و نامگذاری آن گذشت. می‌گفتیم برای تولید کشور باید تصمیم بگیریم اما بر سر آن می‌زنیم. 

کاتب با تاکید بر اینکه باید با مردم صادق باشیم،‌گفت: ما مجلسی‌ها در تصمیم کارشناسی در افزایش قیمت بنزین نقشی نداشتیم اما حال باید ادامه آن را کنترل کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در فصل بودجه متناسب با قانون هدفمندی یارانه‌ها باید تصمیم بگیریم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در همین زمینه افزود:کنترل قیمت بنزین‌ امروز سخت شده است و سیستم نظارتی در کنترل قیمت‌ها در شرایط سختی قرار دارد. لذا نیاز به کنترل و بازرسی جدی دارد. 

کاتب  در خاتمه گفت:‌ما در مجلس نباید اجازه دهیم تصمیمات خلق‌الساعه گرفته شود.