احزاب باید مطالبات مردم را پیگیری کنند

 قاسم میرزایی نیکو نقش احزاب در مدیریت اعتراضات مردمی را پررنگ دانست و گفت: احزاب در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا مواقع ظهور و بروز اعتراضات احتمالی فعال می‌شوند و تجمعات را در چارچوب قانون مدیریت می‌کنند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احزاب در این کشورهای پیشرفته ضمن بیان انتقادات، موارد مختلف مورد نظر مردم درباره مدیران و مسئولان را بیان می‌کنند زیرا احزاب پایه دارند و موظفند که از افراد و منتخبان خود حمایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما احزاب مختلفی سر کار می‌آیند و با تغییر دولت‌ها با اسامی مختلف و اهداف متفاوت فعال می‌شوند و در هر صورت هیچ ورودی به اعتراضات مردمی ندارند. در حالیکه احزاب فعال در پیشانی نظام قرار می‌گیرند و پاسخ گروه‌های معترض را می‌دهند و از تبدیل اعتراض به اغتشاش جلوگیری می‌کنند.

میرزایی نیکو معتقد است: احزاب می‌توانند ضربه‌گیر مسائل و اعتراضات مردم باشد. وقتی حزبی می‌پذیرد که نباید تخطی کند یا به اموال عمومی آسیب بزند، خودش فضای بیان اعتراضات مردم را تعبیه می‌کند، مکانی را مشخص و ضمن رعایت انتظامات از همه حواشی مواظبت می‌کند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب، تاکید کرد: احزاب باید به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند تا ضمن رعایت موارد مذکور، همه مسئولیت اعتراضات مردم را بپذیرند و ضمن پیگیری مطالبات مردم از منتخبانشان، در صورت تخطی پاسخگوی مقامات بالادستی باشند. کما اینکه برای همبستگی در کشور احزاب باید فعال شوند.