مجلس دهم به اتاق استراحت تبدیل‌شده است

اخبار سیاسی - به گزارش افکار نیوز، هلیا واحدی، استاد دانشگاه آزاد تهران و کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم ، با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکار بیان کرد: «با توجه به نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رود یکپارچگی و وحدت میان نیروهای انقلاب شکل‌گرفته باشد زیرا طبق تجربه گذشته وحدت و در نظر گرفتن منافع کشور و کار جهادی، مسیر پیشرفت و آرامش مردم است.»

عضو دبیرخانه نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «اگر هدف اصلی نیرو‌های انقلابی را شکوفایی نهال انقلاب و تنومند کردن ساقه آن در نظر بگیریم با توجه به رخدادهای پیشین که با تصمیم و درایت دولتمردان رخ‌داده است در حال حاضر برای تحقق این هدف با غایت خود فرسنگ‌ها فاصله‌داریم.»

واحدی ادامه داد: «متأسفانه با نزدیک شدن به انتخابات نبود وحدت و یکپارچگی، رشد ائتلاف‌های گوناگون، جناح‌بندی‌های متعصبانه و مغرضانه مشاهده می‌شود و اگر چنین مسئله‌ای ادامه‌دار شود نشان از اهداف شخصی و منفعت طلبانه است.»

او ضمن انتقاد از مجلس دهم و اشاره به نقاط ضعف این دوره از مجلس، گفت: «با توجه به شرایط فعلی آنچه از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انتظار می‌رفت، استیضاح وزرا و مسئولان دولت بود که حتی اخیراً هم با مصلحت‌اندیشی به‌حق یا ناحق مجدد به زمان دیگری موکول شد.»

واحدی تأکید کرد: «اگر اینجا به‌جایی را درست هم در نظر بگیریم ذکر آن ضروری است زیرا این استیضاح‌ها باید زودتر انجام می‌گرفت. راه‌حل چنین نقصی این است که نمایندگانی وارد مجلس شوند که به نفع ملت توجه کنند، نماینده از مردم است و باید برای مردم عمل کند.»

*بهارستان اتاق استراحت

وی بابیان این‌که مجلس به اتاق استراحت تبدیل‌شده است، خاطرنشان کرد: «نقص کلیدی و مهم دیگر مجلس دهم، اتاق استراحت بودن بهارستان است. در بسیاری از عکس‌های منتشرشده از صحن علنی مجلس گاهی نمایندگان منتخب مردم یا در حال چرت زدن یا مشغول هر کار دیگری جز عمل به وظیفه خود هستند.»

واحدی افزود: «در اینجا بحث از تخصص و یا شایستگی افراد نیست بلکه زمانی که منتخب شدند انتظار می‌رود مطابق وظیفه و بایدها و نبایدهای هنجار گونه رفتار کنند.»

او ادامه داد: «راه‌حل نیز نه لزوم روی کار آمدن نیروی جوان که روی کار آمدن نیروی باانگیزه است. نماینده‌ای که مدبر باشد و بداند که مردم چه می‌خواهند. قطع به‌یقین شایستگی هر فرد را پیشینه او فریاد میزند نه شعارهای انتخاباتی‌اش.»

این استاد دانشگاه گفت: «یکی دیگر از راه‌های برون‌رفت، بررسی وظایف دولتمردان کنونی به دست مجلس ا‌ست.چگونه وزیری که مجبور به استعفا شده دوباره در سمت دیگری به‌سادگی معرفی و مشغول به کار می‌شود؟ آن‌هم استعفایی که دلیلش بروز فاجعه‌ای مانند فاجعه کشتی سانچی باشد!»

*دلسوزی و معرفت؛ دو احساسی که مجلس را رها کرده

وی اظهار کرد: «در شرایط فعلی نیاز به محرکی برای به کار واداشتن دولتمردان هستیم و بیانیه‌های کاندیداهای انتخابات نیز همین را می‌گوید. در خسته بودن این دولت تردیدی نیست. اما تازه‌نفس بودن مجلس نیز بیانگر محرک بودن نیست. مجلس شورای اسلامی اگر قصد حرکت دادن دولت را دارد در وهله اول باید خود حرکت کند.»

واحدی در پایان تصریح کرد که امید است نیروهای جهادی و انقلابی که برای بهبود اوضاع مملکت گام برداشتند بتوانند قوای خسته مقننه و مجریه را در مسیر مردم بازگردانند و  اسفند ۹۸ می‌تواند فصلی جدید را در سیاست‌های داخلی و بین‌الملل ایران اسلامی رقم بزند. اما به‌شرط عدل و عزم!