تشییع باشکوه پیکر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نجف اشرف

مردم عراق شنبه شب به صورت گسترده در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی، حضور گسترده پیدا کردند.

اخبار سیاسی - منابع خبری عراق حضور مردم در مراسم باشکوه تشییع پیکر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نجف اشرف را گسترده توصیف کردند.

بر اساس این گزارش، در مراسم تشییع پیکر شهیدان، «محمد رضا سیستانی» فرزند آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق نیز حضور پیدا کرد.

مراسم تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس، صبح روز شنبه با حضور خیل عظیمی از مردم عراق ابتدا در کاظمین و سپس در بغداد و پس از آن نیز در کربلای معلی برگزار شد و تشییع‌کنندگان با سر دادن شعار ضد آمریکایی، خواستار انتقام خون این شهدا و اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.