واکنش اردوغان به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه از اقدام آمریکا در ترور سردار « قاسم سلیمانی » فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انتقاد کرد.

اخبار سیاسی - وی اضافه کرد: «من به (حسن) روحانی گفتم که از خود خویشتندای نشان دهد (چون) گزینه دیگری وجود ندارد. ترور سلیمانی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.»

اردوغان با اشاره به این موضوع که کشتن فرمانده ارشد یک کشور، بی‌پاسخ نمی‌ماند، گفت: «ترکیه با مداخله خارجی مخالف است و حمله اخیر آمریکا در بغداد را هم در همین چارچوب می‌بیند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ترامپ گفت که آمریکا مصمم است تا 52 هدف را بزند. قبل از آنکه به این مرحله برسیم باید چیزها تحت کنترل قرار بگیرد. خاورمیانه از این حوادث خسته شده است.»

اردوغان گفت: «من به ترامپ هم گفتم که از خود خویشتنداری نشان دهد و تنش‌ها با ایران را افزایش ندهد تا ثبات در منطقه قابل دستیابی باشد. ما همیشه به خصوص خواستار دیپلماسی بوده‌ایم. بی‌ثباتی به تمام کشورها، عراق،‌ ایران و ترکیه آسیب می‌رساند.»

تنش‌ها در منطقه پس از اقدام تروریستی آمریکا در حمله هوایی به کاروان حامل «قاسم سلیمانی»  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون هئیت الحشد الشعبی افزایش یافته است. 

این اقدام تروریستی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که سردار سلیمانی به دعوت رسمی بغداد برای انجام فعالیت‌های مستشاری به این کشور آمده بود.