ترامپ بازیچه صهیونیست‌ها شد

 احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در لبنان درباره ضربات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق اظهار داشت: در پی شهادت مالک اشتر زمان، سردار قاسم سلیمانی ایران اعلام کرده بود که حتماً به این اقدام تروریستی واشنگتن جواب خواهد داد.

اخبار سیاسیوی ادامه داد: آمریکا در جریان ترور سردار سلیمانی کاری نامشروع و مبتنی بر تروریسم دولتی انجام داده بود و حتماً باید پاسخ آن را دریافت می‌کرد. ضربات موشکی ایران به مواضع آمریکایی‌ها نیز در همین راستا بود.

دستمالچیان افزود: دونالد ترامپ مدتی بود که تحت فشار صهیونیست‌ها برای اقدامی علیه ایران بود و وی زیر بار این کار نمی‌رفت. رئیس جمهور آمریکا می‌دانست اگر بخواهد علیه کشورمان اقدامی کند، با چنین مشکلاتی در منطقه مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: به هر حال ترامپ سر تسلیم در مقابل صهیونیست‌ها فرود آورد و خودش را وارد یک قمار بزرگ و مرگ بار کرد که هم به احتمال زیاد نتیجه انتخابات آینده را واگذار خواهد کرد و هم دنیا را وارد یک چالش بسیار جدی و مهم کرده است.

سفیر اسبق ایران در لبنان اضافه کرد: آمریکا و شخص ترامپ همچنان بازیچه دست صهیونیست‌ها هستند، بی شک باید هزینه‌های بسیار سنگین و مهلکی را دریافت کنند.

دستمالچیان در مورد پیام‌های این حمله برای کشورهای منطقه و به خصوص عربستان سعودی و امارات متحده عربی تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای عربی خلیج فارس به این نتیجه رسیده‌اند که نباید بیش از این به آمریکا متکی باشند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه از جمله حمله به نفت‌کش‌ها و تأسیسات نفتی آرامکو که با واکنش آمریکا همراه نشد، تصریح کرد: کشورهای عربی جنوب خلیج فارس متوجه این موضوع شده‌اند که نمی‌توانند آمریکا را شریک مطمئنی برای تأمین امنیت خود بدانند. از همین رو سیاست نگاه به شرق را با نزدیکی به روسیه آغاز کرده‌اند.

سفیر اسبق ایران در اردن خاطرنشان کرد: کشورهای عربی خلیج فارس با توجه به اینکه پشت خود را خالی می‌بینند، به مشارکت همگانی در منطقه احساس نیاز می‌کنند.

دستمالچیان در خاتمه گفت: اگر کشورهای عربی نابخردی کرده و نتوانند خود را با شرایط جدید منطقه وفق دهند، همانگونه که در بیانیه سپاه پاسداران آمده بود، چنانچه کوچک‌ترین حرکتی از طرف آمریکایی‌ها از پایگاه‌های این کشورها صورت پذیرد، بی‌تردید کشورهای عربی خلیج فارس مسئول خواهند بود و به‌عنوان کشورهایی که با ایران وارد جنگ شده‌اند، با آنها برخورد خواهد شد.