منظور از جوانگرایی در مجلس، پیرزدایی نیست

 سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره عملکرد اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان معمولا برای جلب توجه اذهان عمومی نظرات عجیبی را هم درباره شورای نگهبان و هم درباره سازوکار تایید صلاحیت ها ابراز می‌کنند تا خود را طلبکار و دیگران را بدهکار نشان دهند.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: البته زمانی که ما می‌گوییم مردم سالاری دینی معنایش این است که هر شهروندی حق دارد نامزد شود و شورای نگهبان و نهادهای ذی ربط هم باید پاسخ بدهند که آیا صلاحیت دارد یا خیر. البته این ۳۰ نفر که در مجلس به عنوان اصلاح طلبان حضور داشتند، هرگز اقدام خاصی انجام ندادند و چهره های ناشناخته اصلاح طلب محسوب می‌شدند و شاید تنها اقدام مفیدشان رای گیری درباره برجام بود.

سجادی درباره چرایی عدم کاندیداتوری عارف و لاریجانی گفت: وقتی که نمایندگان چندین دوره در مجلس حضور دارند دیگر وظایف خود را انجام داده اند و باید کنار روند تا چهره‌های تازه تر وارد مجلس شوند، ولی حتما آنها هم برنامه‌های سیاسی برای آینده شان دارند، ولی در هرحال تشخیص آنها این بوده که شرکت نکنند، در هرحال اما چهره هایی کاندید شده اند که از بین آنها می‌توان افرادی را انتخاب کرد که توان لازم را برای اقدامات اساسی داشته باشند.

 عملکرد لیست سی نفره اصلاح طلبان قابل قبول نبود

فعال اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان چهره مجلس آتی را اصولگرا تلقی کرد، افزود: نمی‌شود حدس زد اما باتوجه به عملکرد لیست اصلاح طلبان در مجلس می‌توان گفت که آنها عملکرد مناسبی نداشته اند، اما درهرحال مردم ما  باهوش هستد و می‌توانند  ارزیابی کنند که چه کسانی چه در این مجلس و در مجلس های قبلی تا چه میزان مفید بوده و دغدغه خدمت داشته‌اند.

او ادامه داد: معتقدم که اگر اصولگرایان بتوانند برنامه مناسبی داشته و به نیازهای اساسی مردم بپردازند می‌توانند نقش موثری در انتخابات ایفا کنند، به ویژه اینکه ما قانون‌های بسیاری داریم که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نمی‌شود، اما در هرحال ما خلع قانونی نداریم و آنچه که مجلس باید به آن بپردازد نظارت بر اجرای قانون بودهت و این وظیفه نمایندگانی است که در مجلس نشسته اند. این بعد نظارتی متاسفانه در این مجلس ضعیف بوده است، لذا باید مردم کسانی را انتخاب کنند که غیر از قانون گذاری، تجربه و  نظارت نیز داشته باشند  تا کشور مسیر رشد خود را به خوبی طی کند.

سجادی درباره عدم احراز صلاحیت‌ها نیز گفت: عدم احراز صلاحیت‌ها فقط مربوط به اصلاح طلبان نیست، بلکه در اصلاح طلب ها و مستقلان هم کم افرادی نیستند که صلاحیت آنها احراز نشده است.

فعال اصولگرا همچنین درباره لزوم جوانگرایی در انتخابات تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها بر مساله جوانگرایی تاکید داشته اند، اما هرگز منظور از جوانگرایی را پیر زدایی نبوده و اگرچه در کارهای سیاسی جوانان باید حضور داشته باشند، اما افرادی که تجربه بیشتری دارند هم باید حضور یابند.

صرف جوان بودن دلیل کافی برای اخذ مسئولیت نیست

او افزود: در مجلس بعد قانون گذاری و نظارت از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین اگر افراد تجربه کمی داشته باشند صرف این که جوان باشند کافی نیست، زیرا مجلس تمام کارهای کشور را نظارت می‌کند و مبتنی بر دانش و تجربیات بسیاری است، اما در برخی از کمیسیون ها حضور افرادی که می توانند تحرک بیشتری در مجلس ایجاد کنند بسیار موثر است. اما نمی شود که ما کلا یک لیست ۳۰ نفره تشکیل دهیم که همه آنها جوان باشند، بلکه باید تکیه بر این باشد که افراد مفید چه جوان و چه پیر وارد مجلس شوند و تکیه مقام معظم رهبری هم بر همین بود که افراد بی محابا ثبت نام نکنند، بلکه افرادی باید وارد شوند که عمق و اهمیت در راس امور بودن مجلس را می‌دانند.

سجادی تاکید کرد: اما آیا این مجلس‌ها در راس امور بودند؟ برای اینکه مجلس در راس امور باشد باید افراد پخته وارد آن شوند، اما از جوانان هم نباید غافل شد، زیرا انها نشاط و تحرک آنان را تضمین می‌کنند، بنابراین مجلس باید از تمام اقشار جامعه  چه زنان ،چه مردان و چه کارگران تشکیل شود زیرا تنها در این صورت است که می‌تواند آینه جامعه باشد.