تحریم اینستکس شوی سیاسی کاخ سفید است

 سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص تهدید وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم سازوکار مالی و تجاری اروپا با ایران، گفت: اینستکس با توجه به پیش شرط هایی مانند مسائل موشکی و غیره که اروپایی ها مطرح می کردند اصلا اجرایی نشده است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: فروش نفت، دریافت ارز حاصل از فروش منابع نفتی، تسهیل خرید و فروش محصولاتی مانند دارو و غیره از جمله مواردی بود که باید از طریق کار مالی و تجاری اروپا با ایران انجام می شد اما عملا راه به جایی نبرده که بخواهد تهدید به تحریم شود.

وی ادامه داد: اظهارات استیو منوچین در خصوص تحریم اینستکس شوی تبلیغاتی و رسانه ای است که مقامات کاخ سفید تلاش می کنند از آن بهره ببرند و مصادره به مطلوب کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به بهانه وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم اینستکس، تصریح کرد: آنها عنوان می کنند به تحریم‌های خود علیه کشورمان ادامه می‌دهد تا ایران به فعالیت‌های بی ثبات کننده خود پایان دهد در حالی که جمهوری اسلامی از طریق مبارزه با تروریست های داعشی، آرامش و ثبات را به منطقه بازگردانده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در این رابطه، افزود: این مهم در حالیست که آمریکایی ها با حضورشان در غرب آسیا، عملا به بی ثباتی و ناامنی در منطقه دامن زده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان کاخ سفید بجای رفتارهای نابخردانه، دست از تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران بردارند.

 «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران هشدار داد در صورتی که «اینستکس» با ایران معامله‌ای انجام دهد مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرد.