اظهارات ظریف درباره پول‌شویی در محاکم دنیا مورد استناد قرار می‌گیرد

 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (دوشنبه 30 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان سوال ملی خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره علت بیان مطالب بی‌اساس و هزینه‌ساز که در تضاد با منافع ملی از جمله توانایی آمریکا در از کار انداختن سیستم دفاعی کشورمان از طریق انداختن بمب و ایراد اتهام پولشویی به نظام گفت: آیا سهم ما از برجام اینستکس بود یا عادی‌سازی همه روابط اقتصادی با دنیا؟

اخبار سیاسی- وی افزود: اینستکس ما را به عنوان را به مهجور تلقی می‌کند به طوری که سهم فروش نفت‌مان را به اروپایی‌ها به یک صندوق واریز کرده و ما برای واردات کالا از اتحادیه اروپا از آن صندوق برداشت کنیم.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مهجور نیست.

وی تصریح کرد: اینستکس آرزو است و اجرایی هم نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ زمانی که قرار بود اینستکس فعال شود وزیر خارجه مقابل تلویزیون آمده و می‌گوید پولشویی در کشور یک واقعیت است.

وی گفت:‌ اگر آدم ناشی این حرف را می‌زد که آمریکا با دو بمب می‌تواند کل کشور ما را مختل کند می‌توانستیم آن را رفع رجوع کنیم.

ذوالنوری گفت:‌آقای ظریف جوانی‌اش را در دیپلماسی گذرانده است اما اگر آدم ناآشنا با بین‌الملل این حرف را می‌زد می‌توانستیم از کنار آن به راحتی بگذریم ظریف و کسانی که حقوق بین‌الملل خوانده‌اند می‌دانند که رهبر، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه حرف‌شان در دنیا سندیت دارد.

وی گفت:‌ اگر وزیر کشور و وزیر نفت بحث پولشویی را می‌گویند در محاکم دنیا نمی‌توانستند به آن استناد کنند اما به اظهارات وزیر خارجه می‌توانند استناد کنند.