صلاح العبیدی: مقتدی صدر به روابط خوب ایران و عراق افتخار می‌کند

 شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی رسمی رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه سید مقتدی صدر  به روابط خوب ایران و عراق افتخار می‌کند، تاکید کرد اخراج نظامیان اشغالگر از خاک عراق خواسته‌ای ملی، مشروع و قانونی است که باید محقق شود.

اخبار سیاسی- سخنگوی مقتدی صدر گفت: «همه طرف‌ها به فراخوان مشارکت در تظاهرات میلیونی روز جمعه لبیک گفتند چرا که برگزاری تظاهرات برای اخراج نظامیان آمریکایی، خواسته‌ای ملی است. تظاهرات روز جمعه سند و اعتبار مردمی در تایید مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی است. تک تک عراقی‌ها دریافته اند که حضور آمریکا در عراق به نفع کشورشان نیست. سفارت آمریکا در بغداد به وقوع جنگ داخلی بین طرف‌های شیعه در عراق امید بسته بود. آمریکا بر روی این نکته حساب باز کرده بود که افزایش شمار تلفات در میان تظاهرکنندگان، به جنگ داخلی منجر خواهد شد.»

شیخ عبیدی تاکید کرد: «اخراج نیرو‌های اشغالگر یک مطالبه ملی، مشروع و قانونی است و باید عملا محقق شود. ما پیش بینی می‌کردیم شمار تظاهرکنندگان روز جمعه به این وسعت و شکوه باشد. مردم عراق امروز در تظاهرات میلیونی شرکت کردند تا حامل پیام مخالفت با جنگ داخلی باشند. از جمله پیام‌های تظاهرات روز جمعه، ناکام گذاشتن تلاش برخی‌ها برای ایجاد تقابل بین این تظاهرات و تظاهرات ماه اکتبر بود. مطالبات برحق تظاهرات ماه اکتبر ما را بر آن داشت تا در گذشته این تظاهرات را تایید کنیم و در حال حاضر نیز با آن برخورد و اصطکاکی نداشته باشیم. ما تظاهرکنندگان میهن پرستی را که در تظاهرات ماه اکتبر شرکت کرده اند، تایید می‌کنیم و اکثر تظاهرکنندگان این ویژگی را دارند.»

سخنگوی مقتدی صدر افزود: «تظاهرات روز جمعه حامل این پیام برای همگان بود که بین تظاهرات ما و انقلاب اکتبر تفاوتی وجود ندارد. تظاهرات روز جمعه تظاهراتی کاملا عراقی بود که ایران در برگزاری آن دخالتی نداشت و در این تظاهرات، شعار حفظ حاکمیت عراق سر داده شد. سید مقتدی صدر در پی حفظ مصلحت عراق همزمان با احترام به همه همسایگان است. سخنان روز جمعه سید صدر نقشه راهی برای چگونگی تعامل با آمریکا و کشور‌های همسایه است. وی تاکید کرد از همه ابزار‌های ممکن برای تحقق خواسته اخراج نظامیان آمریکایی از عراق استفاده خواهد شد.»

شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی سید مقتدی صدر اعلام کرد: «در عین حال، گزینه نظامی آخرین و نه اولین راه برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق است. سید صدر بر پایبندی گروه‌های عراقی به متوقف کردن اقدام نظامی در صورت برنامه ریزی نظامیان بیگانه برای خروج از عراق تاکید کرد. ممکن است واشنگتن برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات عراق باند‌های جدیدی را وارد عراق کند. آمریکا تلاش می‌کند از برخی تظاهرکنندگان انقلاب اکتبر برای ابقای آشوب و هرج و مرج در عراق استفاده کند.»

شیخ العبیدی همچنین گفت: «سید صدر به روابط خوب ایران و عراق افتخار می‌کند. ایشان خواهان وارد شدن عراق به جنگ به نیابت از هیچ طرفی نیست.»