پیشنهاد عربستان برای مذاکره، با هدف انداختن توپ در زمین ایران است

 محمدجواد جمالی نوبندگانی عربستان را رژیمی دست نشانده و دیکتاتور خواند و گفت: عربستان به شدت برای بقای نظام دیکتاتوری خود وابسته به آمریکا است و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند به طوریکه شاهدیم با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا آنها را تحقیر کرده و گاو شیرده خطاب می کند اما باز هم تحت سیطره آمریکا سیاست های دیکته شده آنها را پیاده می کنند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام حاکم در عربستان سعودی بر مبنای حمایت های مردمی نیست افزود: واقعیت آن است که عربستان به عنوان نوکر آمریکایی ها و حتی رژیم صهیونیستی در منطقه عمل می کند زیرا زیر بنای مردمی ندارد.

وی با انتقاد از سیاست های منطقه ای عربستان در خاورمیانه تاکید کرد: سعودی‌ها نه تنها هیچ گاه حمایت واقعی از مردم فلسطین نکردند بلکه همواره عامل تشنج در منطقه بوده و با پول‌های خود سوریه را به آتش کشیدند، آنها همچنین با ابزار اسلحه و فتوای علمای وهابی در جهان اسلام تفرقه ایجاد کرده و قدرت اسلام در منطقه را در رویارویی با رژیم صهیونیستی کاهش دادند.

جمالی با اشاره به نقش عربستان در خارج کردن انقلاب مصر از مسیر خود با حمایت از کودتای السیسی گفت: اقدامات دخالت جویانه سعودی‌ها در بحرین و یمن و حتی لیبی و سودان منطقه را به آشوب کشانده است، در چنین شرایطی چنین دولتی با این کارنامه نمی تواند درباره اینکه چه کشوری عامل ناامنی در منطقه است اظهار نظر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران  با نفوذ معنوی در منطقه جلوی اقدامات خصمانه و غیرقانونی عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته است ادامه داد: اینکه وزیر خارجه عربستان موضوع آمادگی مذاکره با تهران را مطرح می کند تنها ژست تبلیغاتی است زیرا بر همگان روشن است تا زمانی که آمریکا به عربستان اجازه ندهد آنها نمی‌توانند پای میز مذاکره بنشینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد عربستان مبنی بر مذاکره با تهران را با هدف انداختن توپ در زمین ایران توصیف کرد و گفت: واقعیت آن است که کشوری که کنسولگری و دستگاه دیپلماسی خود دراستانبول را به سلاخ خانه تبدیل کرد نمی تواند صحبت از اقدامات دیپلماتیک و صلح و مذاکره به میان آورد مگر اینکه از اعمال وحشیانه قبل از قرون وسطایی خود دست بردارند.