قالیباف: ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است

محمدباقر قالیباف سرلیست فهرست وحدت نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز در همایش تجمع جوانان انقلابی شهرستان ری که در مسجد فیروزآبادی برگزار شد، اظهار داشت: کمتر از ۴۸ ساعت زمان باقی است تا صفحه زرینی در کشور برای حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها به دست مردم رقم بخورد.

اخبار سیاسی- وی انتخابات جمعه را از یک ویژگی منحصر به فرد برخوردار دانست و ادامه داد: انتخابات همیشه مهم است و تا امروز ده دوره انتخابات مجلس را برگزار کردیم ولی انتخابات یازدهم مجلس از ویژگی خاصی برخوردار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط کشور و این ویژگی مهم چون در کشور بر وجود معضلات جدی و اساسی در مسائل اقتصادی تأکید و خاطرنشان کرد: مردم به هر میزان در عرصه اقتدار در کشور در موضوعاتی چون امنیت داخلی، توان در مقابل دشمنان خارجی، قدرت بازدارندگی و همه بخش‌ها رضایت دارند و مایه افتخار است ولی در اقتصاد کارنامه قابل قبولی نداریم.

قالیباف ریشه این نابسمانی اقتصادی منصفانه در سه نقطه برشمرد و افزود: دشمنان همیشگی مرز و بوم در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار که با نظام اسلامی عناد دارند که با دیدن عظمت و قدرت انقلاب دنیای خود را در خطر می‌بینند با تحریم‌های ظالمانه به دنبال این هستند با دین، باور و سنت‌های ما که انقلاب ما مبتنی بر آن است مبارزه کنند و بنا به فرمایش امام راحل(ره) اگر آمریکا در مقابل دین ما بایستاد ما در مقابل همه دنیای او می‌ایستیم.

وی تحریم را که ظلم و تروریست اقتصادی که همه ضوابط و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشتند را یکی از علت‌ها اعلام کرد و تصریح کرد: حتی در شرایط جنگ هم دارو و مواد غذایی هیچ وقت و در هیچ جای جهان تحریم نمی‌شود ولی دشمنان ایران اسلامی با قانون شکنی پا رو انسانیت گذاشتند.

قالیباف: ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سهم تحریم در این مشکلات اقتصادی را کارشناسی شده حداکثر ۳۰ درصد دانست و ابراز داشت: ۷۰ درصد دیگر آن نشأت گرفته از سوءمدیریت و ناکارآمدی در اداره کشور است.

قالیباف علت سوم را فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب برشمرد و اضافه کرد: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن چه سبب پیروزی ما شد باورهای وی نادیده گرفتن نقش مردم در اداره کشور را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: اقتصاد ما ۸۰ درصد آن دولتی است که اقتصاد دولتی بسیار ناکارآمد، فسادزا و با بیشترین هزینه کمترین بهره‌بری را خواهد داشت.

نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیان امام(ره) که تعیین سرنوشت در اختیار و ید مردم است، تأکید کرد: مردم روز جمعه با حضور پای صندوق رأی برای این مشکلات تصمیم می‌گیرند و این اختیار و امانت ۸۵ میلیون را به دست ۲۹۰ نفر می‌سپارند که نیازمند دقت است.

قالیباف با بیان اینکه کسی را انتخاب کنیم که مجلس قوی و کارآمد باشد، یادآور شد: به فرموده امام مجلس در رأس امور است که در این مجلس نمایندگان آن هیچ وقت نباید دغدغه مردم را فراموش کرده و منافع مردم را زیر پای منافع دولت قربانی کنند.

وی مجلس اسلامی و انقلابی را در رأس امور دانست و اظهار داشت: مجلس باید مشکلات و گره‌ها را از زندگی مردم بردارد و بند بند قانون اساسی را اجرا و سیاست‌های ابلاغی کلان قانونگذاری را بدون ملاحظه‌ای در کشور اجرایی کند.

۵۰ درصد مردم از بانک‌ها وام نگرفته اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این مشکلات در مجلس یازدهم نباید تکرار شود و اولویت مشکلات مردم باشد، ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه که خواست رهبری است در مجلس در عمل اتفاقی نمی‌افتد و یارانه‌های پنهان که عدالت در آن رعایت نشده باید شفاف شود.

قالیباف با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم ما از بانک‌ها وام نگرفتند، افزود: بیشترین وام‌ها را کمتر از  ۲-۳ درصد مردم برخوردار شدند.

وی کنترل رشد نقدینگی را از جمله وعده‌هایی دانست که سال‌ها اجرا نشده، خاطرنشان کرد: کسانی را انتخاب کنیم که برنامه مشخص و مدون در کنار کارنامه درخشانی داشته باشند.

سر لیست وحدت به انتخاب افرادی که به فهم مشترک برای حل مشکلات مردم و نه جدل سیاسی بی‌ربط رسیده‌اند تأکید و تصریح کرد: مجلس با قانون گذاری خود به دولتی که قصد کارکردن برای حل مشکلات نظام و کشور داشته باشد کمک می‌کند و بر اجرای دقیق مصوبات مجلس و اصلاح ساختار بودجه نظارت دارد.

قالیباف با بیان اینکه در مجلس افرادی بفرستیم که کارآمدی را دنبال کنند تا در سطح کشور هم پیاده‌سازی شود، عنوان داشت: مشکلات و سختی زیاد است ولی هرگز تحت جوسازی رسانه‌های دشمن خارجی و ایادی داخلی قرار نگیرید که این مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: آن قدر کشور ظرفیت مادی، منابع و نیروهای جوان و خلاق باتجربه دارد که اگر در کنار مردم با پیش قراولی جوانان حرکت کنیم و دغدغه مردم داشته باشیم در یک برنامه ۵ ساله ثبات اقتصادی به کشور برمی گردانیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی‌گویم مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم ولی با اطمینان جلوی آن گرفته می‌شود که شب نخوابیم و صبح دارایی ما نصف شود، ابراز داشت: بی ثباتی آرامش و آسایش را از جامعه می‌گیرد و با اقدام متخصصانه و مدبرانه آغاز کاری می‌شود که مردم حس کنند بار دیگر روح خدمت، تلاش و برگشتن  به فرهنگ اصیل انقلابی که جز خدمت به مردم و سربلندی ایران فکر نمی کنند بازگشته است.