سلیمی: رسانه‌های غربی با سناریوی کرونا به دنبال ضربه اقتصادی به ایران هستند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی درباره عملیات روانی غرب و رسانه‌های آنها علیه جمهوری اسلامی به بهانه شیوع ویروس کرونا ، گفت: ویروس کرونا به سرعت منتشر می شود، این در حالی است که بیش از چهل کشور دنیا درگیر آن هستند. 

** ضریب انتشار اخبار کرونا از ایران در رسانه‌های غربی بسیار بالاست

اخبار سیاسی - نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه ضریب انتشار اخبار کرونا در ایران و چین بالاتر از سایر کشورهاست، و به همین دلیل رسانه‌های غربی تمرکز ویژه‌ای در این باره داشته‌اند. 

سلیمی اظهار داشت: حتما ما باید موضوع کرونا را در کشورمان جدی گرفته و اقدامات مقابله‌ای ویژه‌ای با آن داشته باشیم و انصافا همه بخش‌های مختلف کشور در حال تلاش برای مبارزه با این ویروس هستند.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اخبار مرتبط با کرونا در رسانه‌های دنیا پررنگ‌تر شده و ما شاهد آن هستیم که بی‌بی‌سی از ۳۰ خبری که با موضوع کرونا ۲ روز گذشته منتشر کرده است، ۲۶ خبر مرتبط با ایران بود که نشان‌دهنده آن است که رسانه‌های غربی با هدف ایجاد عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی، دستورکار ویژه داشته‌اند. 

** اختلال در اقتصاد ایران با اجرای سناریوی کرونا و FATF‌

وی افزود: آمریکا و انگلیس و عربستان می‌کوشند تا اقتصاد جمهوری اسلامی را مختل کرده و کرونا و FATF را در کنار یکدیگر در قالب یک سناریو و پازل ببینند. 

سلیمی افزود: متأسفانه با آنکه آقای ظریف در مجلس به صراحت اعلام کرد که تضمین نمی‌دهند که پیوستن به FATF می‌تواند مشکلات کشورمان را حل کند و بانک مرکزی هم می‌گوید که پیوستن به FATF نمی‌تواند با توجه به تحریم‌های ثانویه آمریکا نقش چندانی در اقتصاد کشورمان داشته باشد. همچنین بدنه دولت هم موضوع کرونا و FATF را در کنار یکدیگر قرار داده و مرتب بیانیه می‌دهد، لذا مشخص است که با هدف زمین‌گیر کردن اقتصاد کشورمان، سناریویی خاص در حال اجراست. 

** غرب به بهانه کرونا به دنبال فشار بر ایران

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است آقایان عینک غرب‌محوری خود را برداشته و ترفند دشمنان علیه  جمهوری اسلامی را ببینند، ضمن اینکه باید کرونا را جدی گرفت و هیچ‌کس در این زمینه شکی ندارد، اما واقعیت آن است که غرب با هدف افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی، در حال انتشار اخبار منفی علیه ایران است، لذا آنها بنا دارند که خطر کرونا در کشورمان را چند برابر جلوه دهند. 

وی گفت: کرونا در کشورهای غربی و اروپایی گسترش پیدا کرده و عربستان و پاکستان و افغانستان و عراق و ترکیه و امارات درگیر این موضوع هستند، اما رسانه‌های آمریکایی، عبری و سعودی کرونا در ایران را پررنگ‌تر جلوه می‌دهند که باید نسبت به نگاه آنها با شک و تردید نگریست.