ممانعت مسئولان آمریکایی از ارسال دارو به ایران جنایت جنگی است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی درباره تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران از سوی آمریکایی‌ها و جنایت جنگی محسوب شدن این اقدام ضدبشری، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی که تحریم‌های متعددی را علیه کشورمان اعمال کردند نشان دادند که به هیچ وجه موضوعات حقوق بشری و انسانی برای آنها مهم نبوده و به دنبال رعایت کردن قواعد بین‌المللی نیستند.

اخبار سیاسی - وی افزود: دولتمردان ایالات متحده به دنبال دیکته کردن اقدامات ضد جمهوری اسلامی به دیگر کشورها هستند و می‌کوشند اقدامات ضدبشری علیه ملت بزرگ ایران را تحمیل کرده و این موضوع را به سایر کشورها تسری دهند.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌کوشند ملت‌های آزادیخواه و استقلال‌طلب را در دنیا به سمت و سوی تحمیل و تحمیق سوق دهند. 

** اقدامات آمریکا از جنگ جهانی دوم به بعد ضد حقوق بشری است

سلیمی خاطرنشان کرد: با کشوری درباره مسائل انسانی و حقوق بشری می‌توان صحبت کرد که اعتقاد به اینگونه مباحث و موضوعات داشته باشد اما متأسفانه آمریکایی‌ها اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه به هیچ وجه به  اصول انسانی پایبند نبوده و تنها کشوری در دنیاست که از بمب اتم استفاده کرده است.

وی گفت: بزرگ‌ترین جنایت جنگی آمریکایی‌ها علیه بشریت استفاده این کشور از بمب اتم علیه ژاپن است و وقتی آنها این اقدام را انجام دادند یعنی مسائل حقوق بشر و انسانیت در دنیا توسط دولتمردان آمریکایی ذبح شد.

نماینده محلات در مجلس افزود: آمریکایی‌ها با این اقدام ضدژاپنی خود به دنبال نابودی نسل بعدی آن کشور بودند و تلاش کردند در ویتنام هم زمین سوخته را تحویل آن کشور دهند و بر همین اساس هم ایالات متحده بعد از جنگ جهانی دوم ده‌ها جنگ را در گوشه و کنار دنیا برای منفعت‌طلبی خودشان راه انداختند.

** آمریکا اجازه همکاری‌های دارویی شرکت‌های بین‌المللی را با ایران نمی‌دهد

سلیمی تصریح کرد: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی بله قربان‌گوی آمریکایی‌ها هستند و ایالات متحده با استفاده از ابزار و حربه حق عضویت‌شان این سازمان‌ها را مدیریت کرده و می‌کوشند آنها را زیر نظر خود داشته و خواسته‌هایشان را به آنها تحمیل کنند. 

وی افزود: همانطور که هیتلر روزگاری به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شد امروزه هم باید بعد از شیوع کرونا در جهان آمریکایی‌ها را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی کنیم چرا که این کشور ملزومات بهداشتی، درمانی و دارویی را تحریم کرده و به جمهوری اسلامی نداده و یا اجازه تبادل اقلام این بخش را به دیگر کشورها با تهران نمی‌دهند.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها درباره کمک دارویی به ایران دروغ می‌گویند این در حالی است که حتی آنها با اعمال فشار بر شرکت‌های دارویی اجازه همکاری با جمهوری اسلامی را نمی‌دهند.

**ترامپ بزرگ‌ترین جنایتکار جنگی در دنیا محسوب می‌شود

سلیمی با اشاره به نامه‌نگاری رئیس مجلس، وزیر خارجه و دبیرکل بانک مرکزی برای دریافت کمک‌های بهداشتی، درمانی و دارویی و مالی در حوزه مقابله با کرونا گفت: آمریکایی‌ها باید به دنبال پاسخ دهند چرا در شرایط فعلی تحریم‌های دارویی جمهوری اسلامی را لغو نمی‌کنند؟

وی تصریح کرد: اخیراً مسؤولان سازمان بهداشت جهانی از تعداد زیادی از مراکز درمانی و بیمارستانی جمهوری اسلامی بازدید کردند؛ مگر آنها مشکلات بهداشتی و دارویی ایران را ندیده‌اند؟ چرا خم به ابروی خود نیاورده و تحریم‌های دارویی کشورمان را نمی‌شکنند؟ 

نماینده محلات در مجلس گفت:‌ترامپ بزرگ‌ترین جنایتکار جنگی در دنیا محسوب می‌شود و باید پاسخ این اقدام ضدبشری و ضد انسانی علیه جمهوری اسلامی در حوزه بهداشتی، درمانی و دارویی را در یک دادگاه صالح بدهد.ضمن اینکه دولتمردان آمریکایی هم که همدست ریئس‌جمهور آمریکا در تحریم ایران هستند باید به صورت جداگانه محاکمه شوند.