جنگ بیولوژیک در زمان صدام علیه ما به کار گرفته شد

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و  احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن ویروس کرونا گفت: این مساله جنگِ بیولوژیک که امروز در دنیا به راه افتاده بسیار جدی بوده و سالهاست که سابقه داشته است.

اخبار سیاسی - او با اشاره سابقه چنین اقداماتی توسط آمریکا، ادامه داد: ما تجربه جنگ‌های بیولوژیکی را از زمان جنگ با عراق داشتیم، شیمیایی هایی که صدام ضد ما استفاده می‌کرد از طریق همین کشورهای اروپایی در اختیار او قرار می‌گرفت و به نوعی استفاده از همین جنگ بیولوژیک علیه بشریت بود که ما سابق آن را داشتیم.

صوفی افزود: امروز بیوتروریسم به عنوان یک واقعیت جهانی پذیرفته شده و در کنار سلاح های هسته‌ای تولید و بر ضد کشورها به کار گرفته می‌شود؛ پدیده‌ای که متاسفانه توسط ابرقدرت ها در کشورهایی که متاسفانه داعیه رهبری جهانی را دارند و خواهان ادامه سلطه امپریالیسم در جهان هستند، همواره مورد استفاده بوده است.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات بیان کرد: سلاح بیولوژیک در غرب به رسمیت شناخته شده و همواره بر روی آن کار می‌شود؛ بنابراین هیچ بعید نیست که کرونا یک سلاحی علیه چین بوده باشد، اما اکنون رها شده و دامن خود آنها را نیز گرفته است و کنترل آن هم اقدام ساده ای نیست.

فعال اصلاح طلب خاطر نشان کرد: معتقدم دستوری که مقام معظم رهبری دادند و تاکیدی هم که بر روی این مسئله داشتند که نیروهای مسلح ورود کرده و این را به عنوان یک رزمایش ببینند بسیار به جا بود و اقدامی قابل ستایش است.