کرونا، بیوتروریسم یا یک سوپ خفاش ساده؟

اخبار اجتماعی- دکتر علیرضا ملازاده ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، نویسنده و روان درمانگر در ارتباط علت ساخت کرونا با هدف کاهش جمعیت زمین و حذف افراد ضعیف در راستای سیاست‌های دولت مردان آمریکایی به خبرنگار افکارنیوز این‌چنین می‌گوید:

به گزارش افکارنیوز، کل کره زمین در بحرانی پیچیده و نادر فرو رفته است. هر چند در طی عمر کره زمین بارها کره زمین و انسان ها در معرض بیماری های خطرناک مثل طاعون در قرون قرار گرفته اند، ولی بیماری کرونا در نوع خود بحران گسترده جهانی ایجاد کرده است. هرچند هنوز داده های مربوط به این بیماری و بحران برای تحلیل آن کفایت نمی کند، ولی در این مقاله سعی بر تحلیلی مختصر  در  علل و مسایل مربوط به آن  داریم. چند احتمال در اینجا وجود دارد : بیوتروریسم برنامه ریزی شده توسط یک دولت، اجرای یک نوع برنامه کاهش جمعیت توسط یک فرد یا گروه، ورود ویروس کرونا به چرخه انسانی به طور تصادفی  و تبدیل آن به یک بجران جهانی.

بیوتروریسم برنامه ریزی شده توسط یک دولت

در شرایط فعلی دولت چین و آمریکا یکدیگر را متهم به بیوتروریسم می نمایند ولی احتمال انجام  این مورد توسط دولت آمریکا بیشتر است. بنابر تحقیقات  طالب نژاد در برنامه ی عصر، شواهد مختلفی برای انجام این مورد از سوی دولت آمریکا وجود دارد: وجود مراکز تحقیقا ت سری بیوتروریسم متعلق به آمریکا در کشورهای مختلف، وجود شباهت بسیار بین ساختار وعلایم ویروس های سارس، مرس و کرونا، نظربرخی ماموران سابق امنیتی آمریکا دال بر اقدام آمریکا برای ساخت این ویروس و چند مورد دیگر.

کرونا و فلج شدن اقتصاد چین

از سوی دیگر شیوع این ویروس در اوایل بهمن ماه در  چین باعث فلج شدن اقتصاد این کشور به عنوان یکی از رقبای آمریکا شد. با تاخیری اندکی  این ویروس به ایران و قم رسید.

آیا ابتلا مردم قم به  این ویروس تصافی یا در اثر بیوتروریسم بود؟

هر چند سفرهای تجاری و شغلی چینی ها به شهر قم وجود داشت ولی از سوی دیگر قم در واقع پایتخت مذهبی ایران و جهان تشیع و  از نظر اهمیت سیاسی ، در کنار تهران قرار می گیرد؛ از سوی دیگر برخی شرایط آن مثل وجود مسافران و زیارت گنندگان زیاد، وجود محلات بسیارشلوغ به ویژه در نزدیگ حرم و نیروگاه ، احتمال انتقال ویروس و سرایت ر ا در آنجا بالا می برد.

کروناویروس

دلیل آمریکا برای ساخت ویروس کرونا

یک دلیل تلویحی دیگر برای ساخت ویروس کرونا توسط آمریکا سابقه انجام چنین برنامه هایی مثل ساخت ویوروس ایدز را دارد در ماه آوریل سال 1984، دکتر رابرت گالو  (Robert Gallo) درخواست حق ثبت اختراع خود (ویروس HIV ) را در ایالات‌متحده ارائه کرد. وی، مقاله‌ی خود در ارتباط با این ویروس را در سال 1971 منتشر کرده بود. بین سال‌های 1978-1964، برنامه سرّی ویروس فدرال، 550 میلیون دلار از پول مالیات را به اختراع ایدز اختصاص داد. شواهد علمی ویروس ایدز، یک طراحی از برنامه‌های ویروسی ایالات‌متحده و به ‌منظور کاهش جمعیت ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: 

در این روزهای کرونائی، کودکان اوتیسم را فراموش نکنیم

کرونا، تعطیلی و رفتاری که باید در خانه داشت

 

شواهدی که دست‌ساز بودن کرونا را منتفی می‌کند

از طرف دیگر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ویروس ساخته دولت آمریکا نیست. این ویروس در چین باقی نماند و به  اروپا و آمریگا هم گسترش یافت ، موضوعی که با ساخت آن توسط دولت آمریکا مغایرت دارد. همچنین بعد از مدتی از گسترش آن در چین آمریکا ادعای ساخت واکسن و داروی آن را نکرد، زیرا در صورت دست‌ساز بودن این ویروس، احتمالا واکسن و داروی آن همزمان  ساخته می شد. این اتفاق در مورد ساخت سلاح های شیمیایی دیده می شود. به طور مثال در جنگ ایران و عراق سلاح های ساخته شده توسط آلمان باعث مصمومیت نیروهای ایرانی شد. آلمان همزمان به ایران پیشنهاد درمان مجروحان شیمیایی را کرد و عملکرد درمانی آلمان در درمان این مجروحان بسیار بالا بود، چون سلاح شیمیایی توسط آلمان  به عراق فرخته شده بود.

جمعیت

کنترل وکاهش جمعیت کره زمین

اعتقاد به حذف افراد ضعیف، دارای بیماری های جسمانی، روانی و عقب ماندگی ذهنی از سال ها پیش در بین برخی دانشمندان و سیاستمداران وجود داشته است. گالتون پایه‌های نظری و فنی جنبش فراگیری که  اصلاح نژاد یا به نژادی نام گرفت را مستحکم کرد . این جنبش به کشورهای متعددی گسترش یافت و در  بریتانیا به رهبری خود گالتون پیگیری شد. این جنبش در ایالات متحده به رهبری چارلز داونپورت، زیست‌شناس برجسته آمریکایی، پیگیری شد. بخش آمریکاییِ جنبش، بر حذف صفات منفی و افرادی که حائز این صفات هستند، تمرکز داشت و قانون‌های مختلف عقیم‌سازی را با این هدف در ایالات متحده به تصویب رساند. این جنبش طی دهه‌های اول تا سوم قرن بیستم، بسیار محبوب بود و تأثیرات عمیق سیاسی و اجتماعی برجای گذاشت. در دهه 1940 میلادی با تمرکز بر کنترل نسل یهود توسط هیتلر به‌صورت افراطی ادامه یافت  ولی بعد از جنگ جهانی دوم مدتی محبوبیتش را در سراسر جهان از دست داد و علاقمندان این حیطه را برای ادامه‌ی این برنامه با چالش جدی مواجه کرد .در ادامه سال های بعد از جنگ، روند کاهش ازدواج، افزایش میزان طلاق و سقط جنین در کشورهای اروپایی و آمریکا شدت گرفت. از سوی دیگر در کشورهای جهان سوم هنوز ازدواج و به دنبال آن افزایش جمعیت وجود داشت. این روند بالطبع از نظر حفط قدرت غرب تهدید کننده بود. بنابراین برنامه‌های کنترل موالید توسعه یافت.

طبق این دیدگاه کاهش جمعیت حاصل از یک بیماری فراگیر مثل کرونا که با احتمال بیشتری باعث مرگ افراد مسن و دارای بیماری های مثل دیابت و بیماری قلبی می شود، نوعی گزینش در کره زمین جاصل می کند که باعث کاهش جمعیت مطلوب برای افراد دارای این طرز تفکر به وجود می آورد.

دراین راستا، محتمل است با سیاست  یک دولت یا گروه افراطی ، ویروس کرونا ساخته و وارد چرخه انسانی شده باشد. حتی درصورتی که این ویروس تصادفی از خفاش و مورچه خوار به انسان سرایت کرده باشد، برای برخی دولت ها وسوسه کننده است که با عدم شناسایی و پیگیری فوری و عدم قرنطینه کردن برای کنترل بیماری، شرایط گسترش بیماری و در نتیجه فوت افراد سالمند و دارای بیماری و در نتیجه کاهش جمعیت را فراهم سازند.

ویروس کرونا و  عملیات روانی در ایران 

بروز کرونا در کشورهای مختلفی دیده و باعث بروزبیماری و مرگ افراد شد. کشورهایی مثل ترکیه و عربستان تا مدت‌ها از ارایه آمار مبتلایان و تلفات خودداری می کردند ولی هیچ شبکه ماهواره ای  یا کشوری به آنها ایراد نگرفت ولی شبکه ای ماهواره ای مثل منو تو با شدت زیادی به ایجاد فضایی منفی و و عملیات روانی در ایران پرداختند. این شبکه ها به همراه برخی شایعه سازان داخلی در شبکه های اجتماعی به ایجاد فضایی رعب آور پرداختند که در آن ویروس کشنده کرونا باعث بیماری و مرگ در بین ایرانیان شده ولی دولت کفایت کافی برای کنترل این بیماری را ندارد. هر چند محتوای این تبلیغات حداقل با توان علمی و عرق ملی پزشکان و پرستاران ایرانی تطابق نداشت، ولی شرایطی ترس آور برای برخی شنوندگان این شبکه ها ایجاد کرد.

عملکرد افراد بی اطلاع / وظیفه مردم ایران در مبارزه با عملیات روانی کروناهراسی

در زمان حاضر یعنی یازدهم فروردین ما در ایران مثل خیلی از کشورهای دیگر، در اوج ابتلا به کرونا هستیم. نکات مهم این است که کرونا  با هر منشاء ، بیوترورسیم یا منشاء تصادفی که باشد، ایران را در یک شرایط عملیات روانی گسترده قرار داده است. یک سمت این عملیات روانی  شبکه هاه ماهواره ای خارجی و سمت دیگر آن ستون پنجم دشمن در داخل کشور است. افرادی ناآگاه هم در اثر ترس ناشی از این شرایط در شبکه های اجتماعی با ساخت کلیپ هایی منفی و یا شایعه سازی، این جنگ روانی را ناخواسته داغ‌تر می کنند. پس دراین شرایط با دقت عمل کنیم و به خصوص مراقب شرایط روانی خود و اطرافیان و خانواده مان باشیم . هر خبر و هر مطلبی را به افرادی که شرایط و آمادگی روانی مناسب ندارند و همچنین کودکان و نوجوان ارایه ندهیم. هرآتشی هر چند بزرگ باشد سرانجام خاموش می شود و هرجنگی سرانجام به صلح می‌انجامد و گسترش این ویروس هم متوقف می شود ولی تا آن زمان باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم. یکی از دلایل انقراض دایناسورها عدم توانایی تطبیق با شرایط اقلیمی عصر یخبندان بود و در این دوران هر انسانی نتواند هوشمندانه با این بحران ویروسی مقابله کند ، احتمال بروز بیماری ومشگل در او بیشتر است.

آرزوی سلامت برای تمام هم‌وطنان عزیز را دارم.

 

* زهرا شیخ باقری