ورورد ۳۸ تن سوخت ۴.۵ درصدی مورد نیاز نیروگاه بوشهر به کشور

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگویی درباره تعویض سوخت نیروگاه بوشهر با بیان اینکه در سال یک دوره‌ای را برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات سالیانه نیروگاه داریم که این ویژگی همه نیروگاه‌های اتمی است، گفت: با توجه به درخواست وزارت نیرو و برای اینکه مشکلات کمبود برق ایجاد نشود، ما این کار را در فصل‌هایی انجام می‌دهیم که با کمبود برق و سرما و گرمای شدید مواجه نیستیم، در حال حاضر نیز با توجه به شیوع کرونا، ما این کار را در ۲ مقطع انجام می‌دهیم که هر دو در فصلی است که کمبود برق احساس نشود، یکی در اردیبهشت ماه که در حال حاضر در حال انجام است و دیگری در پاییز که افراد کمتری درگیر تعمیرات و ...باشند.

اخبار سیاسی- وی افزود: بخش عمده کار تعمیرات توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود و در ۲ سال آینده از متخصصان روسی در این زمینه بی نیاز می‌شویم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره محموله سوخت جدید که وارد کشور شده نیز عنوان کرد: محموله سوخت جدید با همکاری روس اتم طی ۲ پرواز هفته گذشته و روز گذشته (چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت) وارد بوشهر شد که حاوی ۳۸ تن سوخت حدود ۴.۵ درصد است که معادل ۱۲ میلیون بشکه نفت انرژی است. هر کدام از این هواپیماها انرژی شامل ۶ میلیون بشکه نفت با خودشان آوردند که اینها در طول یک سال آینده برق مورد نیاز به میزان یک هزار مگاوات را تولید خواهند کرد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: تا الان حدود ۶۷ میلیون بشکه نفت در پی عملکرد نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده که سالانه هفت میلیون تن آلاینده کمتر ایجاد می‌شود، چون اگر همین میزان برق بخواهد با نیروگاه‌های معمولی تولید شود، حدود هفت میلیون آلاینده در فضا انتشار می‌یابد که اهمیت کار این نیروگاه و پاکی و تمیزی انرژی تولیدی این نیروگاه را نشان می‌دهد.

گفتنی است محموله جدید سوخت نیروگاه اتمی بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم چهارشنبه (دیروز) ۱۰ اردیبهشت ماه وارد این نیروگاه شد.