جریان بازنده انتخابات به دنبال شکاف در مجلس یازدهم است

فرشاد مهدی پور عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت درباره ضرورت تحولات اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که مجلس شورای اسلامی یک مجموعه فعالیت سیاسی است و در واقع در آن بیشتر از هر چیز کار سیاسی انجام می‌گیرد.

اخبار سیاسی- وی افزود: خیلی از نمایندگان با صبغه سیاسی وارد مجلس می شوند و احزاب و گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند سهم بیشتری به لحاظ کنش سیاسی در مجلس داشته باشند، اما خروجی مجلس و آن چیزی که برای کشور رخ می‌دهد یک اتفاق سیاستی است. در واقع مجلس یک مجمع عالی سیاست گذاری و قانون گذاری است.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت تاکید کرد: وقتی این دو مورد را کنار هم می‌گذاریم، اگر بخواهیم مجلس در رأس امور قرار بگیرد باید هر چقدر که ممکن است مجلس از حوزه سیاسی فاصله بگیرد و به حوزه سیاستی نزدیک شود. مثلاً در حوزه سیاسی منافع بخشی، اقلیمی، قومیتی پر رنگ تر است، اما وقتی از حوزه سیاستی به مجلس نگاه کنیم مجلس تبدیل به یک سامانه حمایتی برای کل کشور خواهد بود.

مهدی پور با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی یک مجلس ملی و مجلس همه ایران است، گفت: اگر قرار است تصمیمی در مجلس گرفته شود و مصوبه اخذ شود این مصوبه در عین حال که باید متوجه مردم بخش‌های مختلف کشور باشد باید منافع مجموعه کشور را بر هر منفعتی ترجیح دهد. این تغییر از حوزه سیاسی به حوزه سیاستی می‌تواند مجلس را به جایگاه اصلی خود برساند.

وی اظهار داشت: مجلس یک مجموعه ۲۹۰ نفری از سراسر کشور است که آنها باید بتوانند با یکدیگر و هماهنگ فعالیت کنند و برآیند آنها خروجی مجلس باشد. اگر یک گروه کوچکی یک ایده‌ای دارد و می‌خواهد با دولت بجنگد و آن را ساقط کند و از ابتدا بنای نزاع و جدل با نهادهای دیگر دارد به طور طبیعی این جنگ و نزاع سبب فشل شدن مجلس خواهد شد. اگر این گروه بخواهد ایده خود را در بیرون به عنوان چهره اصلی مجلس عرضه کند این باعث تنزل جایگاه مجلس می‌شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت تصریح کرد: به طور مشخص جریانی که انتخابات اخیر را واگذار کرده و نتوانسته توفیقی حاصل کند، تمرکز خود را بر روی ایجاد شکاف و درگیری در مجلس گذاشته است و هر روز با انتشار اخبار و اطلاعات مختلف و سرمایه گذاری روی افرادی که مایل هستند مجلس را به یک سَمت دیگری ببرند می‌خواهند جایگاه مجلس را زیر سوال ببرند.

مهدی پور گفت: این یعنی اینکه نمایندگان مجلس یازدهم باید حواسشان باشد که با برخی اظهار نظرها کاری نکنند مردمی که به آنها امید بستند به سرعت مأیوس شوند. این مأیوس شدن مردم بیشترین ضربه را به جایگاه مجلس وارد می‌کند.