هشدار تهران به واشنگتن در مورد طرح جدید آمریکا

سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در خصوص واکنش این کشور به تمدید احتمالی تحریم‌های تسلیحاتی با فشارهای امریکا گفت: " ما به رایزنی خودمان با دوستانمان و همچنین سایر اعضای برجام ادامه خواهیم داد. بر اساس رایزنی‌هایی که با آنها داریم مطلع هستیم که این روش امریکا را نمی‌پسندند و نخواهند پذیرفت. تعداد زیادی از اعضای برجام و شورای امنیت این دیدگاه امریکا را قبول ندارند."

پاسخ ایران به اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور چه خواهد بود؟

 
تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام و تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

اخبار سیاسی- وی افزود: " امریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند از مفاد برجام استفاده کند. اگر آنها به تعهدات خود برگردند و تحریم‌ها را بردارند می‌توانند در قالب برجام به‌عنوان یک عضو اظهار نظر کنند، در غیر این صورت ادعای آنها هیچ وجاهت بین‌المللی و حقوقی ندارد."

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: " اعضای شورای امنیت و برجام به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) پیامدهای وخیمی نه ‌تنها برای برجام بلکه فراتر از آن، برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. اگر امریکا اصرار بر فشار خود داشته باشد و اگر هدف امریکا محقق شود پیامدهای وخیمی برای ثبات و امنیت منطقه به‌وجود خواهد آمد."

وی تأکید کرد: " فکر می‌کنیم این پیام روشن را به امریکا و بقیه انتقال دادیم که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سختی از طرف جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت. ما مطمئن هستیم که امریکا به این هدف خود نخواهد رسید."