صاحبخانه‌ها قراردادهای اجاره را باید تا 2 ماه تمدید کنند

علی ربیعی سخنگوی دولت در ارتباط تصویری با اخبار شبکه یک سیما درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ، با بیان اینکه در ستاد ملی مبارزه با کرونا 2 تصمیم شبیه به هم گرفته شد، افزود: یکی بحث وکالت‌نامه‌های خودرو بود که برای نیروی انتظامی مشکل ایجاد کرده بود.

اخبار سیاسی- لذا با توجه به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی تصمیم گرفته شد که مدت زمانی که همه بخش‌های مختلف کشور تعطیل بودند به عنوان تعطیلات اجباری و رسمی محسوب شود.

وی درباره دیگر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: این تصمیم مربوط به مسکن بود؛ چون طبق تصمیم دولت دفاتر مشاوره املاک تعطیل شده بودند و موعد پایانی قراردادهای اجاره و رهن سررسیده بود ولی مشاوران املاک تعطیل بودند و مشکلاتی ایجاد شده بود در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد که قراردادهای واحدهای مسکونی اعم از رسمی و عادی در فاصله زمانی اول اسفند تا پایان اردیبهشت 99 امکان تمدید 2 ماه دیگر این قراردادها با همان شرایط قبلی فراهم شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این موضوع کمک خواهد کرد که در این فاصله یا تمدید قرارداد بین موجر و مستأجر صورت گیرد و یا اینکه خانه دیگری را پیدا خواهند کرد لذا با این اقدام تعویض خانه‌ها 2 ماه به تأخیر افتاد.