تأیید قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس در شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از تأیید قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در این شورا خبر داد.

اخبار سیاسی- وی درباره جزئیات طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی افزود: این طرح یکی دو نوبت میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که در نهایت با ایجاد اصلاحاتی در آن، اعضای شورای نگهبان آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشناختند.

کدخدایی ادامه داد: بر این اساس، این مصوبه مراحل و تشریفات قانونی اش را برای اجرا طی می‌کند و امیدواریم کمکی به معلمان پرتلاش حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی باشد که از مدت‌ها پیش منتظر تعیین تکلیف استخدامشان بودند.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: طرح استفساریه تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در جلسه اخیر این شورا تایید شد.

وی بیان کرد: طرح مذکور که نخستین بار به شورای نگهبان ارسال شد ناظر به مدارک تحصیلی ایثارگران است که مغایر نبودنش با موازین شرع و قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی اعلام شد. این طرح نیز پس از طی تشریفات قانونی در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.