اعلام نامزدهای فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس

احمد نادری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از نشست‌های فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد.

اخبار سیاسی- وی افزود: این جلسه با هدف بررسی برنامه‌های نامزدهای ریاست مجلس برگزار شد.

نادری ادامه داد: در این نشست نهایتا سید مصطفی آقامیرسلیم، سید شمس الدین حسینی، حمیدرضا حاجی بابایی، محمدباقر قالیباف و علی نیکزاد برای کاندیداتوری ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: همچنین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدحسین فرهنگی، عبدالرضا مصری، الیاس نادران، امیرحسین قاضی زاده، محمدمهدی زاهدی، علیرضامنادی، سیدرضا تقوی نیز برای نواب رئیسی مجلس اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: در نشست امروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر کاندیدای نواب رئیسی برنامه‌های خود را برای اعضای حاضر در جلسه تشریح کردند.

نادری با اشاره به اینکه جلسه نوبت عصر دقایقی قبل به اتمام رسید، افزود: در این جلسه مصوبات که قبلاً در کمیته اجرایی ارائه شده بود، به تصویب رسید؛ همچنین نظرات و برنامه‌های کاندیداهای ریاست و نایب رییسی مجلس شورای اسلامی استماع و بررسی شد.

این منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین سوالاتی که اعضا و از کاندیداها داشتند نیز به صورت کتبی دریافت و به کاندیداها ارائه و مقرر شد در جلسه بعد فراکسیون به این سوالات پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد هفته سه شنبه و چهارشنبه هم یک جلسه دیگر خواهیم داشت که سه شنبه آیین‌نامه، مرامنامه و اساسنامه را مورد بحث قرار خواهیم داد و در جلسه روز چهارشنبه -یعنی از روزی که مجلس افتتاح می شود- تصمیم گیری درباره کاندیداهای هیئت رئیسه مجلس و تبادل نظر و تصمیم گیری نهایی می‌کنیم.

نادری در همین زمینه یادآور شد: به احتمال زیاد هم پنجشنبه جلسه دوم علنی مجلس برگزار خواهد شد که در آن رئیس و نواب رئیس، دبیران و ناظران مشخص می‌شوند یعنی در روز پنج‌شنبه موضوع رئیس و نایب رئیس مجلس مشخص خواهد شد.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جلسه استماع نظرات و برنامه‌ها بود و کاندیداها اعلام آمادگی کردند، اما اینکه تصمیم فراکسیون چه باشد چهارشنبه مشخص می‌شود و به احتمال زیاد فرد دیگری کاندیدا نخواهد بود چرا که ما از همه اعضا نظرخواهی کردیم و همه اعضا حضور داشتند و نهایتاً اتفاق نظر بر این بود که افراد دیگری به غیر از اسامی اعلام شده کاندیدا نمی‌شوند.