اعتراض مکاتبه ای ایران با IMO و ITF در پی تهدید نفتکش های ایرانی از سوی آمریکا
 

سامان رضایی در پی تهدید خصمانه دولت ایالات متحده آمریکا علیه پنج نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا ، اظهار داشت: در روزهای گذشته انجمن صنفی دریانوردان، رایزنی و تماس هایی با اتحادیه ها و سازمان های بین المللی از جمله سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، فدراسیون بین المللی حمل و نقل ITF و اتحادیه های مختلف از جمله اتحادیه برزیل و ونزوئلا از جهت مسائل صنفی و فارغ از مسائل سیاسی طرح موضوع کردیم که ایمنی دریانوردان از سوی دولت آمریکا تهدید شده است.

اخبار سیاسی - وی ادامه داد: دریانوردی ایمن حق تمامی دریانوردان دنیا است و مبادله تجاری صورت گرفته بین ایران و ونزوئلا حتی بر خلاف تحریم های اعمال شده از سوی آمریکایی ها نیست.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران با تاکید بر اینکه اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی زیر سوال است، گفت: انجمن صنفی دریانوردان بر اساس وظیفه صنفی خود و نگرانی به وجود آمده برای خانواده های دریانوردان که ناشی از تهدیدهای صورت گرفته وارد عمل شده است.

رضایی تاکید کرد: در مکاتبات صورت گرفته ضمن تاکید بر رعایت حق دریانوردی ایمن برای تمامی دریانوردان، از مواضع خصمانه و غیر متعارف دولت آمریکا و تهدید ایمنی دریانوردان و خدمه ۵ نفتکش ایرانی، ابراز نگرانی شدید کردیم و خواستار اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه شدیم.