دکتر قالیباف رئیس مجلس خواهد شد

علیرضا پاک‌فطرت منتخب شیراز در مجلس یازدهم ، با بیان اینکه امروز جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم برگزار و نمایندگان انقلابی این مجلس رسما کار خود را آغاز کردند تا بتوانند قدری از مشکلات مردم را بکاهند، گفت: مجلس یازدهم در شرایطی شروع به کار می‌کند که سطح ناامیدی سیاسی و اقتصادی به دلیل نوع عملکرد دولت و مجلس پیشین بالاست و شاید همین علت بود که عموم مردم در انتخابات اسفندماه سال گذشته به نیروهای انقلابی اعتماد و مجلسی سراسر اصولگرا را انتخاب کردند.

اخبار سیاسی- به گفته وی در کنار این مهم، انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس نیز از اهمیت بالایی برخودار است زیرا به زعم بسیاری از کارشناسان یک هیئت‌رئیسه انقلابی و جهادی می‌تواند بر روند کلی عملکرد مجلس تأثیرگذار باشد.

پاک‌فطرت درباره نظر فراکسیون انقلاب اسلامی بر انتخاب رئیس‌مجلس گفت: «آنچه از نظر عموم نمایندگان حاضر در فراکسیون انقلاب اسلامی چنین برمی‌آید که آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس خواهد شد و تقریبا دیگر بحثی بر روی این موضوع وجود ندارد».

وی همچنین درباره علت نظر فراکسیون بر قالیباف اظهار کرد: «آنچه در مقطع کنونی از مجلس یازدهم انتظار می‌رود، اقدامات عمل‌گرایانه و جهادی است زیرا کشور در شرایطی قرار دارد که باید کارها را به درستی و قدرت جلو برد. آقای قالیباف باتوجه به سابقه اجرایی درخشانی که دارد، می‌تواند به خوبی مجلس را پیش رو و کارآمد کند تا در حوزه تقنینی قوانینی را تصویب کند که زمینه کارهای اجرایی را تسهیل کند و در حوزه نظارتی هم با تمام قوا بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته باشد».

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم در پایان درخصوص نوع مواجهه مجلس یازدهم با دولت هم گفت: «واقعیت این است که دولت سنگین است و به سختی کار می‌کند. مجلس یازدهم خواهد کوشید که دولت فعلی با چنین مختصاتی را وادار به کار کند و به تعبیری لوکوموتیو دولت را جلو ببرد تا انشالله بخشی از مشکلاتی که بر دوش مردم احساس می‌شود رفع شود».