واکنش «کدخدایی» به هجمه‌ها علیه شورای نگهبان درباره قتل رومینا

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: به جز منتخب تفرش و آشتیان، گزارش رسمی دیگری درباره مدرک تحصیلی دیگر منتخبان مجلس یازدهم به دست ما نرسیده است.

اخبار سیاسیوی درباره سازوکار روال بررسی مدارک تحصیلی در صورت ادعا درباره غیر معتبر بودن مدرک تحصیلی منتخبان مجلس یازدهم عنوان کرد: نباید به شایعات در این خصوص توجه کرد.

کدخدایی همچنین تصریح کرد: اگر گزارشی مستند باشد باید به کمیسیون تخصصی اعتبارنامه‌‌های مجلس ارجاع شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا عنوان کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و مقاومت مردم در مقابل تحریم‌ها، باعث کسب پیروزی بوده و رمز موفقیت‌ها، مقاومت است.

وی همچنین درباره مجلس یازدهم گفت: امیدوارم در مجلس جدید، گذشته چراغ راه آینده باشد و در این فرصت اندک حل مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی حل شود.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شورای نگهبان هر کمکی که بتواند به مجلس جدید کند، دریغ نخواهد کرد، همانطور که ارتباط تنگاتنگی هم میان شورا و مجلس قبلی وجود داشت.

** مجلس یازدهم زودتر قانون انتخابات را سامان دهد

وی همچنین درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصریح کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم، هر چه زودتر قانون انتخابات را سامان بدهند و اصلاح کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: همکاری‌ها و گفت‌وگوهایی میان شورای نگهبان و منتخبان مجلس یازدهم انجام شده و امیدواریم مجلس که رسمیت پیدا کرد، اصلاح قانون انتخابات نیز انجام شود.

** شورای نگهبان در تصویب لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان قصوری نداشته است

سخنگوی شورای نگهبان درباره قتل رومینا اشرفی، گفت: قتل رومینا اشرفی، یک جنایت بود و ما هم انزجار خود را از این جنایت ها اعلام می‌کنیم.

وی در همین زمینه اضافه کرد: این مسائل با یک قانون حل نمی‌شود، بلکه زمینه های اقتصادی و فرهنگی هم دارند. لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان سال ۹۷ برای ما ارسال شده و ما ایراد گرفتیم و ۸-۹ ماه بعد دوباره برای ما ارسال شد و یک ایراد دوباره گرفتیم.

وی ادامه داد: هیچگونه قصوری از سوی شورای نگهبان در تصویب لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان نبوده است و شورای نگهبان در بازه زمانی قانونی اعلام نظر کرده است. مجلس می‌توانست به شکل دیگری آن را بررسی و با سرعت به مجلس ارسال کند البته بنده هیچ ارتباطی میان تصویب این لایحه و آن جنایت نمی‌بینم.