برنامه‌های دولت برای افتتاح پروژه‌های تولیدی و عمرانی تا پایان سال

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های دولت برای افتتاح پروژه‌های تولیدی و عمرانی تا پایان سال در استان متبوع خود اظهار کرد: هفته قبل سد چپرآباد به صورت ویدیو‌ کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و دولت تمام ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به این پروژه را پرداخت کرد.

اخبار سیاسی- او افزود: دولت برنامه‌های مفید و مناسبی را برای ارتقاء پروژه‌های عمرانی و تولیدی در نظر گرفته است و اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای لایروبی رودخانه‌های اطراف سد چپرآباد تخصیص داد.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: روز قبل نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگترین پروژه کشور  یعنی انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در نظر گرفت که این پروژه دی امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

شهریاری تصریح کرد: از طریق کانال روخانه زاب حدود ۵۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود؛ همچنین پروژه پتروشیمی میاندوآب هم تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود.

او با اشاره به آخرین وضصعیت کرونا در استان آذربایجان غربی گفت: قرمز بودن استان ما از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده و آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا کاهش پیدا کرده است.