تاسیسات هسته‌ای غیرپادمانی و فعالیت‌های رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی ادعاهای واهی از سوی سفیر رژیم صهیونیستی در نشست شورای حکام، طی سخنانی اظهار داشت:نماینده رژیم صهیونیستی اسرائیل بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را تکرار کرد.

اخبار سیاسی- بسیار مضحک است که این رژیم که عضو هیچگونه سازوکار کنترل تسلیحات و خلع سلاح نبوده، هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای خود را به روی بازرسان آژانس باز نکرده و تمامی انواع سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار دارد، از ایران می‌خواهد تا با آژانس همکاری نزدیکی داشته باشد و براساس همان ادعاها، امکان دسترسی به آن‌ها را فراهم کند.

وی افزود: چنین رژیمی از هیچ تلاشی برای دروغگویی و بزرگنمایی این وضعیت، از جمله از طریق تولید اطلاعات جعلی برای گمراه کردن آژانس و افکار عمومی دریغ نکرده است. 

غریب‌آبادی یادآور شد: سابقه غیر قابل دفاع این رژیم در عدم الحاق و عدم پایبندی به تمامی هنجارها و استانداردهای بین‌المللی در حوزه عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و خلع سلاح، هیچ گزینه‌ای جز پاک کردن دست‌های کثیف خود با سرزنش دیگران برای این رژیم باقی نگذاشته است.

وی تصریح کرد:‌نماینده چنین رژیمی در جایگاهی نیست تا دیگران را در مورد چیزی که خودشان برای آن احترامی قائل نیستند، موعظه کند. 

نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه نادیده گرفتن حضور خطرناک و مداوم تاسیسات هسته‌ای غیرپادمانی و فعالیت‌های رژیم اسرائیل، دیگر قابل تحمل نیست، اظهار داشت: از آنجا که همه در منطقه خاورمیانه به جز رژیم صهیونیستی اسرائیل، عضو ان.پی.تی بوده و موافقتنامه‌های جامع پادمان را پذیرفته‌اند، کسب توانایی مخفی هسته‌ای توسط رژیم اسرائیل، ذیل بی توجهی کامل دیگر کشورها، یک تهدید مداوم جدی را برای امنیت و ثبات همسایگان و دیگر دولت‌ها به وجود می‌آورد.

غریب‌آبادی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن نگرانی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مشروع، در حال نقض عامدانه تمامی مقررات و هنجارهای بین‌المللی است.

وی گفت: الحاق فوری و بدون قید و شرط رژیم اسرائیل به ان.پی.تی و قرار دادن همه مواد، فعالیت‌ها و تاسیساتش ذیل پادمان جامع آژانس، تنها گامی است که می‌تواند سبب جبران بخشی از بحران کنون هسته‌ای در خاورمیانه شود.