وزارت صنعت در شرایط فعلی باید با وزیر اداره می‌شد نه سرپرست

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس درباره نوسانات نرخ ارز و سکه اظهار داشت: ‌عموماً در آخر همه دولت‌ها  چنین اتفاقی می‌افتد و دولت روحانی نیز این قاعده مستثنی نیست.

اخبار سیاسی- وی افزود: ما در مجلس در راستای اعتراض و کنترل بیشتر مسائل ارزی و سکه تا کنون 7 الی 8 وزیر را به مجلس فرا خوانده‌ایم و آنها در صحن علنی مجلس وضعیت اقتصادی کشور را گزارش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر قیمت‌هایی که اکنون در بازار در مورد ارز و سکه و همچنین کالای اساسی وجود دارد غیرعادی است و تورم نیز متأسفانه روز به روز در حال افزایش یافتن است بنابر این انتظار داشتیم وزارت صنعت که متولی اصلی کالاهای اساسی در کشور است با سرپرست اداره نشود و آقای روحانی هر چه سریع‌تر وزیر صنعت ، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس آماده تعامل با دولت بوده و همواره این را اعلام کرده است، گفت: دولت آقای روحانی بداند که مجلس یازدهم بر سر کار است نه مجلس دهم ما در مورد معیشت و مشکلات مردم با هیچکس مماشات نمی‌کنیم، اگر وزیری بخواهد کوتاهی صورت دهد و مردم بیشتر متضرر شوند قطعاً آنان را استیضاح می کنیم و کابینه از حد و نصاب می‌افتد و دولت مجبور است مجدد از مجلس رأی بگیرد.

وی گفت:‌ دولت در سال پایانی خود به سر می‌برد بنابر این انتظار این بود که اقداماتی صورت دهند تا در ذهن مردم ماندگار شود حتی برای سیاست‌ هم که شده باید برای مردم کاری می‌کردند اما ناتوانی خودخواسته آقای روحانی برای ما قابل فهم نیست.

وی تأکید کرد: ‌آقایان آستین‌ها را بالا بزنند و برای مردم کاری کنند، 7 سال گذشت و فقط وعده و وعید داده شد و امروز این مشکلات و گرفتاری‌ها برای این مملکت به وجود آمده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس ضمن تأکید بر اجرای سیاست‌های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخل گفت:‌ چرا باید خودروهای شرکت‌های خودروسازی به دلیل نداشتن دو الی سه قطعه در کارخانه‌ها بخوابند ما باید بتوانیم تولید را آنقدر گسترش و بسط بدهیم که هر شهر و شهرستان دارای کارخانه‌های عظیمی همچون ایران‌خودرو باشند.