اروپایی ها قول دادند که تحریم ها علیه تهران برداشته می شود

علیرضا سلیمی با اشاره به اهمیت پایبندی سه کشور اروپایی به تعهدات بین المللی‌شان در راستای حفظ توافقنامه برجام ، گفت: مسئولان کشورهای اروپایی حاضر در برجام قول دادند که تحریم ها علیه تهران برداشته می شود.

اخبار ورزشی- نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین اروپایی ها به صراحت در توافقنامه اعلام کردند که اگر کشوری به طور یکجانبه از برجام خارج شوند، سازوکار احقاق حقوق وجود دارد اما واقعیت امروزه شکل دیگری دارد.

وی با بیان اینکه کاهش فشار حداکثری ایالات متحده علیه کشورمان از دیگر اهداف برجام بشمار می رفت، ادامه داد: متاسفانه با روی کار آمدن ترامپ توافقنامه دچار خدشه جدی شد و در واقع برنامه جامع اقدام مشترک مُرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: در واقع اروپایی ها جرات بهره گیری از مکانیزم شکایت و احقاق حقوق علیه ایالات متحده را ندارند زیرا می دانند به ضررشان تمام خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها برای انعقاد توافقنامه دروغ بزرگی به افکار عمومی دنیا گفتند، خاطرنشان کرد: بر این اساس امروزه مشاهده می شود که به تعهداتشان پایبند نیستند؛ در این بین گاهی موضع گیری های ضدایرانی نیز اتخاذ می کنند که امری قابل تامل است.