«ایران، روسیه و چین» موضوع مذاکره وزرای خارجه آلمان و انگلیس

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در بیانیه امروز خود سفرش به انگلیس پس از یونان و دیدار با دومینیک راب، همتای انگلیسی خود را اعلام و موضوع مذاکراتشان را «ایران، روسیه و چین» عنوان کرد.

اخبار سیاسی- وزیر خارجه آلمان پیش از آغاز سفر به یونان اعلام کرد: «مذاکرات فردا با دومنیک راب بر موضوعات بین‌المللی متمرکز است. ما بنا داریم فردا درباره رویکرد تروئیکای اروپا در قبال ایران (سه نماینده کشور اروپایی یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه که پیشگام مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند)، روابطمان با چین و چگونگی مقابله با نفوذ روسیه در اروپا گفت‌وگو کنیم.»

هایکو ماس در صحبت‌هایش انگلیس را شریک امنیتی مهمی برای کشورش در گستره بین‌المللی دانست و گفت آلمان و انگلیس زبان یکسانی برای منافع خود به کار می‌گیرند.

او همچنین از سفر خود به یونان نیز صحبت کرده و گفت هدفش از عزیمت به آنجا مذاکره درباره وضعیت پناهندگان با مقامات یونان است.

امروز و پس از ۹۰ ساعت مذاکره، سران اروپایی بر سر بسته مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی برای مقابله با تاثیرات بحران کرونا بر اقتصاد کشور‌های عضو به توافق رسیدند. همچنین آن‌ها با اختصاص بودجه یک تریلیون یورویی نیز برای هفت سال آینده موافقت کردند.

ماس در انتها با اشاره به این تصمیم نیز گفت: «اروپا همیشه توانایی همبستگی خود را نشان داده و آن اثبات کرده است. این اقدام به شهروندان برای مقابله با کرونا کمک بزرگی خواهد کرد.»