سفر الکاظمی به ایران فرصتی برای تکامل اقتصاد عراق است

«محمد شیاع السودانی» عضو پارلمان عراق روز سه شنبه سفر مصطفی الکاظمی به ایران را فرصتی برای ایجاد نوعی تکامل اقتصادی توصیف کرد.

اخبار سیاسی- السودانی گفت: «سفر الکاظمی به ایران علاوه بر اینکه از حیث حمایت از روابط عراق با یک کشور همسایه که از منافع و مشترکات دینی، اجتماعی، جغرافیایی و امنیتی با یکدیگر برخوردارند، اهمیت دارد، برای دولت جدید الکاظمی هم مهم شمرده می‌شود؛ دولتی که انتظار می‌رود از آن یک عملکرد سیاسی متوازن و به دور از محورهای منطقه‌ای شاهد بود به گونه‌ای که در اول و آخر کار خود، منافع عراق و حاکمیت و امنیت آن را مد نظر داشته باشد».

وی افزود: « عراق با ایران مبادلات تجاری دارد و همچنین از ایران برق وارد می‌کند، این مسائل نیازمند هماهنگی و همکاری مشترک است؛ علاوه بر اینکه ایران از یک اقتصاد متنوع و باثبات برخوردار است و این فرصتی برای عراق است تا در پرتو برخورداری از منابع طبیعی و انسانی نوعی تکامل اقتصادی ایجاد کند».

عضو پارلمان عراق گفت: «این سفر فرصتی برای عراق است و امیدواریم که زمینه ساز ایجاد توازن در منطقه‌ای باشد که شاهد تنش‌هایی عظیم است که بر امنیت و ثبات آن تاثیر گذاشته است».

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی ــ اقتصادی صبح امروز وارد تهران شد.