دشمنان ایران قصد ضربه به اقتصاد عراق را دارند

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» گفت که آمریکا شرکت‌ها و بانک‌های عراقی را به بهانه ارتباطشان با ایران تحریم کرده است.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، او تأکید کرد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران با ارائه اطلاعات غلط و گمراه کننده به آمریکا قصد ضربه زدن به اقتصاد عراق را دارند و سکوت دولت عراق در ازای اقدامات واشنگتن علیه شرکت‌ها و بانک‌ها عجیب است.

البلداوی افزود: موضع دولت و پارلمان در قبال بحران تهران و واشنگتن مخفی نیست و آشکارا اعلام شده است که عراق علیه هرگونه سیاست گرسنه نگه داشتن ملت‌هاست. عراق و مردم عراق این سیاست را در دهه نود قرن بیستم تجربه کرده‌اند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که سیاست این کشور کاهش بحران و جلوگیری از وقوع جنگ بین ایران و آمریکاست.

خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه) خبر داد که آمریکا شرکت عراقی «منابع ثروت جنوب» ( SWRC ) را به بهانه ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، تحریم کرده است.

همچنین دو فرد عراقی نیز با نام‌های «مکی کاظم‌ اسدی» و «محمد حسین حسنی» در این رابطه در لیست تحریم‌ها آمریکا قرار گرفته‌اند. پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا «ابومهدی المهندس» فرمانده الحشد الشعبی را تحریم کرده بود.

به موجب این تحریم‌ها تمامی دارایی‌های مربوط به این دو فرد و شرکت که در آمریکا یا تحت تملک اشخاص آمریکایی هستند بایستی بلوکه شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری گزارش شود.