اهداف تروریستی آمریکا در تعرض به هواپیمای ایرانی/ نیروهای آمریکایی باید از منطقه اخراج شوند

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اقدام متجاوزانه آمریکا با تعرض دو جنگنده به هواپیمای ایرانی ماهان در آسمان سوریه اظهار داشت: آمریکایی ها در پشت پرده اقدام اخیر جنگنده های خود در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی اهداف شوم و تروریستی داشته اند.

اخبار سیاسی- وی افزود: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی و همچنین قوه قضاییه و سازمان هواپیمایی باید در سطح مجامع بین المللی این اقدام خصمانه آمریکا را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا نقض صریح قوانین بین المللی هوایی است و با جان مسافران بازی کرده است. 

وی تصریح کرد: کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی این اقدام را به شدت محکوم می کند و از دستگاههای ذیربط و مسئول می خواهد از مراجع قانونی و رسمی در سطح بین المللی این موضوع پیگیری کنند.

الهیان با اشاره به سابقه تاریخی آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی گفت:  ملت ایران حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس از سوی ناو آمریکا را در گذشته از یاد نبرده اند که تعداد زیادی انسان بی گناه به شهادت رسیدند و به جای آنکه آمریکایی ها از اقدام متجاوزانه و خصمانه ناو وینسنس عذرخواهی کنند به جای آن به فرمانده ناو مدال افتخار دادند.

وی افزود: حضور آمریکایی ها در منطقه همواره با حرکات تروریستی و جنایتکارانه است و باعث تهدید جان انسانها می شود. آمریکایی ها باید هرچه زودتر از منطقه اخراج شوند.