دستگیری بیش از یک هزار متهم در حوزه زمین خواری

 سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه زمین خواری یک هزار و ۱۱۶ پرونده بوده است و بیش از یک هزار متهم در این رابطه دستگیر شدند و همچنین ۷ هزار و ۷۲۸ هکتار پس گرفته شده است.

اخبار اجتماعیوی گفت: بعد از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی کار شتاب بیشتری گرفت، اما موضوع زمین خواری از چند بعد قابل رسیدگی است و یکی از محور‌های آن زمین خواری با جعل اسناد و کلاهبرداری است.

سردار اشتری بیان کرد: همچنین مجوز‌هایی که بدون هیچ مصوبه قانونی از سوی شهرداری ‌ها صادر می‌شوند هم از جمله دلایل این امر هستند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: دستگاه‌های مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنند و در کمیسیون‌های متعدد تصمیم گیری شده است. ما می‌گوییم ساخت و سازها قانونی نیستند، اما به آن‌ها آب و گاز می‌دهیم که این موضوع صحیح نیست.

وی گفت: پراکندگی پرونده‌های زمین خواری و روش‌های برخورد با آن‌ها متعدد و متفاوت است و باید سامانه‌ای ایجاد شود تا مردم به ما خبر دهند، البته اگر طرح کاداستر اجرا شود، اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

سردار اشتری تصریح کرد:به نظر من ستادی باید تشکیل شود تا هر دستگاهی بیاید و گزارش کار بدهد، همچنین طرح کشوری اجرای احکام برای برخورد با زمین خواری باید ایجاد شود، یعنی نقشه راهی داشته باشیم تا با دو هدف جلوگیری از وقوع دوباره این امر و پاسخگو بودن حرکت کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت : باید مرکزی وجود داشته باشد تا اطلاعات به صورت متمرکز وارد آن شود و اگر جایی اعمال سلیقه شخصی شد، رصد کلی داشته باشیم.