ابراز امیدواری رئیس اتاق مشترک بازرگانی تل آویو-مسکو بر ادامه همکاری‌های اقتصادی

به نقل از راشا تودی، ایلی گیریفتز رئیس اتاق مشترک بازرگانی رژیم صهیونیستی و روسیه در اظهاراتی ادعا کرد که روابط میان مسکو و تل آویو تنها با میزان روبط اقتصادی شان سنجیده نمی شود بلکه با تمایل قابل ملاحظه طرف ها برای تحکیم روابط در تمام ابعاد مشخص می شود.

اخبار بین المللوی ادامه داد: تصمیم اسرائیل برای احداث خط لوله گازی تل آویو به اروپا هیچ تاثیری در روابط اقتصادی با روسیه نخواهد گذاشت.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی رژیم صهیونیستی و روسیه در گفتگو با خبرگزاری نووستی تصریح کرد: اکنون ما به دنبال این نیستیم که درباره تداخل منافع اسرائیل و روسیه صحبت کنیم. در جهان کنونی فرصت برای گسترش همکاری ها میان همسایگان بسیار است.

وی ادامه داد جنگ تجاری با چین باعث نمی شود تا آمریکا همکاری هایش با این کشور را در مسیر فشار واردن کردن به کره شمالی به حال تعلیق در آورد.همچنین روابط بحث برانگیز و پر چالش میان روسیه و آمریکا هم کشورها را به محدود کردن روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و .. وادار نمی کند.

وی در پایان درباره پایان کار پروژه گازرسانی آنابیب تا سال 2025 ابراز تردید کرد.

روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز به کشورهای اروپایی است و عقد قرارداد گازی میان اسرائیل و قاره اروپا می تواند به کساد نمودن بازار صادرات انرژی روسیه بینجامد.