حرکت وقیحانه صهیونیست‌ها در نزدیکی رام‌الله

به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، شهرک‌نشینان صهیونیست بامداد امروز (دوشنبه) به مسجدی در شهر البیره در کرانه باختری یورش بردند.

اخبار بین الملل- این صهیونیست‌ها در اقدام گستاخانه خود، مسجد «البر و الاحسان» در شهر البیره در نزدیکی رام الله را به آتش کشیدند.

به گفته منابع محلی، صهیونیست‌ها شعار‌های نژادپرستانه روی دیوار‌های این مسجد نوشتند.

این منابع افزودند که صهیونیست‌ها پس از به آتش کشیدن مسجد از منطقه فرار کردند و اهالی منطقه پس از بررسی متوجه آتش سوزی در بخشی از مسجد شدند و بلافاصله برای اطفای حریق برای ممانعت از پیشروی آن اقدام کردند و سپس نیرو‌های آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.

روز جمعه هزاران فلسطینی روز جمعه با رعایت اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و همچنین فاصله گذاری اجتماعی نماز را در مسجد الاقصی اقامه کردند و خطیب جمعه خواستار آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در آستانه عید قربان شد.

صهیونیست‌ها هفته گذشته نیز یک مرکز معاینه مبتلایان به کووید-۱۹ در ورودی شهر الخلیل را که قرار بود خدمات معاینه سریع ارائه دهد و از فشار بر بیمارستان‌های داخل شهر بکاهد، کاملا تخریب کردند.

تازه‌ترین موضوع مورد مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث گسترش حاکمیت غیرقانونی این رژیم بر بخش‌هایی از کرانه باختری است. در طرح شوم دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اشغال صهیونیست‌ها درخواهد آمد، همچنین قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی شناخته شده است.

گروه‌های مقاومت نسبت به این طرح واکنش تندی نشان داده‌اند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم تهدید کرده است از روزی که طرح الحاق کرانه باختری آغاز شود، دیگر به توافق‌های پیشین با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.