اعتراف پامپئو به شکست آمریکا در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اعتراف ضمنی به شکست آمریکا در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران،  این شکست را به گردان شورای امنیت سازمان ملل متحد انداخت.
 
اخبار سیاسی- «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد شنبه پس از رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی ایالات متحده در شورای امنیت گفت که سازمان ملل مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، اما امروز در عمل به اصلی‌ترین ماموریت خود شکست خورد و قطعنامه «معقول و منطقی» خود برای تمدید تحریم‌ تسلیحاتی 13 ساله علیه ایران را رد کرد.
 
پمپئو در ادامه بیانیه خود بار دیگر ایران را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرد و  مدعی شد که تمدید این تحریم خواسته کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بوده است، اما شورای امنیت به درخواست آن‌ها توجهی نکرده است.
وزیر خارجه آمریکا در پایان بیانیه مدعی شد که ایالات متحده به تلاش‌های خود در این رابطه ادامه خواهد داد.
 
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران از سد شورای امنیت سازمان ملل عبور نکرد و رای نیاورد.
 
قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در حالی شکست خورده که تنها دو رای موافق داشته است.
 
پیش نویس آمریکا فقط 2 رای آورد که یکی خود آمریکا و دومی جمهوری دومینکن بود که در نتیجه آن، نیازی به وتوی روسیه و چین نبود.
 
در همین ارتباط، خبرنگار سی‌بی‌اس در سازمان ملل گزارش داده که قطعنامه آمریکا با 11 رأی ممتنع، 2 رأی موافق و 2 رأی مخالف به تصویب نرسیده است.