داغ کاهش تولید انرژی را بر دل تحریم کنندگان می‌گذاریم

رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم عبور از اوج مصرف که امروز در شرکت توانیر برگزار شد گفت: ما در اوج تحریم‌های اقتصادی توانسته ایم تابستان امسال را بدون خاموشی بگذرانیم.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: در چندماه اخیر باتوجه به بیماری کووید ۱۹ کشور‌های مختلف کاهش عرضه انرژی داشتند، ولی کشور ما در بخش برق ۱۱ درصد انرژی عرضه کرد و در بخش کشاورزی هم ۴ درصد عرضه انرژی داشته ایم.

وزیر نیرو گفت: تعهدات صادراتی ما تا حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل اجرایی شده، ما داغ کاهش تولید در بخش‌های تولید و نارسایی در بخش‌های درمان را بر دل تحریم کنندگان می‌گذاریم.

اردکانیان اضافه کرد:ما ۲۵۰۰ پست فوق توزیع داریم که بخشی از این‌ها نیازمند ترمیم هستند.

این مقام مسئول در خصوص حذف قبوض آب گفت: ما در آستانه اجرای این طرح هستیم و با توجه با شرایط کرونایی امروز یک رفتار هوشمندانه در خصوص مراجعه کمتر ماموران به درب منازل است و این طرح در آستانه اجرا است.

او گفت: وضعیت آب نسبت به سال‌های خشک شرایط خوبی دارد، درصد قابل ملاحظه ای از سد‌های کشور آب دارند و امیدواریم با توجه به شرایط کرونایی و افزایش مصرف کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

ما در هرماه تصفیه خانه و یا هر ۵۰ روز یک سد مخزنی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند و امیدواریم تا پایان این دولت ۱۰ میلیون نفر در روستا‌ها به شبکه آب سالم دسترسی پیدا کنند.

او در خصوص لایحه جدید قانون جامع آب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدیم قانون توزیع عادلانه آب را عرضه کنیم که کار مشترک دولت و مجلس وقت بود؛ این قانون، مختص دوره‌ای است که از آن به عنوان دوره مدیریت عرضه یاد می‌شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: پایه قانونی را که بتواند دهه‌های پیش رو را پاسخگو باشد، خواهیم گذاشت و به لحاظ ساختاری هم سعی می‌شود الزام‌های مدیریت‌های مبتنی بر حوضه آبریز فراهم شود.