مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم الکترونیکی برگزار می شود؟

محمد صالح جوکار با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه و ریاست جمهوری، گفت: دولت باید درباره وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به مجلس گزارش دهد. هرچند برای مشارکت مردم در انتخابات به این شکل هم افراد باید در حوزه رای گیری حضور پیدا کنند اما برگزاری الکترونیکی انتخابات به کاهش شیوع کرونا در شرایط بحرانی کنونی کمک می‌کند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم ترین موضوع مورد تاکید ما کاهش تجمعات در محلات برگزاری انتخابات است. وزارت کشور باید پروتکل‌های سخت‌گیرانه را رعایت کنند تا حضور و مشارکت مردم تحت تاثیر شرایط کرونا قرار نگیرد.

جوکار با تاکید بر تعبیه زیرساخت های انتخابات الکترونیک ،  تصریح کرد: آراء مردم نباید دچار آسیب و خدشه‌ای شود. بنابراین در صورت تکمیل زیر ساخت‌ها حتما انتخابات به شرط پذیرش دستگاه‌های نظارتی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور و شورای نگهبان هنوز گزارشی به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در این خصوص ندادند اما در جلسات آینده با دعوت از دستگاه های متولی و نظارتی هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاد ما در شرایط فعلی، برگزاری به موقع انتخابات مرحله دوم مجلس با رعایت پروتکل‌ها است، وزارت کشور باید تعداد حوزه‌های رای‌گیری را افزایش دهد تا مردم با اطمینان خاطر در انتخابات مشارکت کنند.