عناصر وابسته به امارات در جنوب یمن درگیری ایجاد کردند

منابع خبری از درگیری در شهرستان «المنصوره» واقع در استان « عدن » واقع در جنوب یمن خبر می‌دهند.

اخبار بین الملل- درگیری‌ میان عناصر دولت منصور هادی و شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (حامی امارات) از مرداد ماه گذشته شدت یافت. در آن زمان، درگیری‌های شدید میان نیروهای اماراتی و دولت مستعفی در استان‌های جنوبی یمن رخ داد و در نهایت نیروهای وابسته به امارات کنترل عدن را در دست گرفتند.

پایگاه خبری «عدن تایم» گزارش داد که این درگیریها در «بلوک 5» المنصوره بوده که بین نیروهای امنیتی (وابسته به امارات ) و افراد مسلح ناشناس صورت گرفته است.

این پایگاه به نقل از ساکنان این بلوک خبر داد که نیروهای امنیتی به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند و این افراد نیز با آر-پی-جی و دوشکا به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

شاهدان عینی هم گفتند که این درگیریها حدود یک ساعت به طول انجامید و دهها نفر از افراد مسلح با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

نیروی انتظامی عدن هم با صدور بیانیه‌ای، از این درگیریها خبر داد و گفت که هدف نیروهای امنیتی، «حفظ امنیت و ثبات است».
در این بیانیه آمده است که که روز گذشته نیز گشتیهای نیروهای امنیتی عدن در بلوک 21، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند و در پی آن، یکی از عناصر امنیتی زخمی شد.

در بیانیه مذکور ادعا شده که نیروهای امنیتی، حفظ جان شهروندان را اولویت خود قرار می‌دهند و مشت آهنین در انتظار کسانی است که در پی ایجاد ناامنی هستند.

در درگیری‌های شدید عدن در آگوست گذشته، دارسعد از مهم‌ترین مکان‌هایی بود که حامیان دولت مستعفی در آن بودند و اهالی این منطقه بیم آن را دارند که ترور القعیطی بهانه‌ای برای آواره کردن گسترده ساکنان غیربومی از عدن باشد.  

شورای انتقالی به یمنی‌هایی که از استان‌های غیر حامی این گروه هستند به چشم «هسته‌های خفته تروریستی» نگاه می‌کند و پیشتر ادعای بازداشت هسته‌های تروریستی را مطرح کرده اما اطلاعاتی درباره جزئیات آنها نداده است.

پس از درگیریهای نیروهای وابسته به ابوظبی با نیروهای سعودی، ریاض تلاش کرد، هیأت دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب را برای امضای توافقی تحمیلی دور یکدیگر بنشاند اما اختلافات دو طرف مانع توافق شده بود تا اینکه سرانجام تواق ریاض میان دولت هادی و نیروهای اماراتی در چهاردهم آبان ماه گذشته در ریاض امضا شد

البته این توافق نیز اجرایی نشد و ریاض حدود یک ماه پیش سازوکار جدیدی برای اجرای آن ارائه داده است.