سیستم 40 شرکت بزرگ ژاپنی توسط هکر‌های روس هک شدند

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که حدود ۴۰ شرکت بزرگ این کشور مورد حمله سایبری هکر‌های رایانه‌ای روس‌زبان شده‌اند. این هکر‌ها نقاط آسیب پذیر تازه کشف شده این شرکت‌ها را که به هنگام جابه‌جایی به دورکاری ایجاد شده است هدف قرار داده‌اند.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری کسب و کار «نیکی» در ژاپن ، داده‌های شبکه خصوصی مجازی (VPN) از ۳۸ شرکت ژاپنی در میان ۹۰۰ شرکت جهانی از زمان انتقال فعالیت به کار در خانه به خطر افتاده است. نیکی به استناد به «مرکز ملی آمادگی برای بروز حوادث و استراتژی‌های امنیت سایبری ژاپن» گزارش داد شرکت‌هایی مانند هیتاچی، سومیتومو و چند شرکت بزرگ دیگر مورد هدف حمله هکر‌های روسی زبان که از طریق وب سیاه (dark web) فعالیت می‌کردند، قرار گرفته‌اند.

نیکی در این خصوص نوشت: دسترسی به سیستم ورود VPN و همچنین گذرواژه‌های آن و سایر داده‌های شخصی مربوط به کارمندان این امکان را به هکر‌ها داده است که به سیستم‌های شرکت‌ها دسترسی بیابند و مشتری‌های آن‌ها انواع ویروس را در این سیستم‌ها بارگذاری کنند و به دیگر فعالیت‌های غیرقانونی بپردازند.

تاکنون هیچ گونه اطلاعات و جزئیاتی از مبداء و یا پشتیبان این هکرها ارائه نشده به غیر از آنکه اعلام شده است آن‌ها کاربران زبان روسی بوده اند.