مصطفی ادیب به نخست وزیری لبنان برگزیده شد

شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد « مصطفی ادیب » با کسب ۷۳ رأی به سمت نخست وزیری انتخاب و مأمور تشکیل دولت جدید در این کشور شد.

اخبار بین الملل- طبق اعلام المیادین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان ، مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه کرد.

شبکه الجزیره نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: با پایان مشورت نمایندگان، ۹۰ نماینده مصطفی ادیب را به نخست وزیری لبنان برگزیدند. همچنین طبق اعلام الجزیره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از مصطفی ادیب خواست تا دولت تشکیل دهد.

طبق اعلام المیادین، هم اکنون مصطفی ادیب برای دیدار با میشل عون ، رئیس جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلامان به کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری) در بیروت رفته است.

همچنین مصطفی ادیب، نخست وزیر جدید لبنان در سخنانی گفت: امیدواریم دولتی از افراد متخصص و خبره برای اجرای سریع اصلاحات تشکیل شود.

او گفت: بزودی دولت را تشکیل داده و اصلاحات سریع به همراه پارلمان آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است مصطفی ادیب ۴۸ ساله است و از سال ۲۰۱۳ میلادی سفیر لبنان در آلمان بوده است.

وی دکترای حقوق و علوم سیاسی دارد و در دانشگاه‌های لبنان و فرانسه تدریس کرده است. او همچنین مشاور نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشین لبنان بوده است.

گفتنی است پس از انفجار اخیر در بندر بیروت لبنان، حسان دیاب در بیستم مرداد از سمت خود استعفا داد. پس از این انفجار، دلیل حادثه انبار کردن ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت اعلام شد که کشته شدن حدود ۱۹۰ نفر را در پی داشت.

این انفجار اخیر در حالی به وقوع پیوست که لبنان هم اکنون درگیر بحران اقتصادی عمیقی است که سبب برپایی راهپیمایی‌های مختلف در این کشور شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است امروز (دوشنبه) به لبنان سفر می‌کند تا به رهبران لبنان برای اجرای اصلاحات دیدار داشته باشد.