سفر همراه سفره کرونا

رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی از سوی عموم مردم در روزها و هفته‌های گذشته موجب شد تا تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کشور یک‌بار دیگر  روند کاهشی داشته باشد.

بعد از تجربه خوب برگزاری مراسم های عزاداری دهه اول محرم با رعایت توصیه‌های بهداشتی، متاسفانه در همین ایام شاهد سفرهای متعدد هموطنان به بعضی شهرها علی الخصوص استان‌های شمالی کشور بودیم. با توجه به بررسی های به عمل آمده، یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا مسافرت غیرضروری است که می توان از آن صرف نظر کرد.

اما حالا باید چشم بدوزیم به آمارهای روزانه که خدای ناکرده سیر نزولی ابتلای دوباره به صعودی تبدیل نشود. نکته تاسف‌بر‌انگیز آن است  که برخی از هموطنان همچنان به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های کادر درمان بی‌توجه هستند. این مطلب در گفت‌وگوی خبرنگاران رسانه‌ها با برخی از مسافران شهرهای شمالی  به وضوح مشهود بود که برخی کار اداری را بهانه سفر در ایام تعطیلات کرده بودند و برخی دیگر از مسافران حتی در کنار ساحل درباره وجود بیماری کرونا تشکیک می‌‌کردند.  لذا با توجه به حجم بالای مسافرت‌های هفته گذشته، باید اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده مشاهده کرد.

با توجه به توصیه ستاد مبارزه با کرونا لازم است مسافرانی که از سفر بازگشتند، طی پنج تا هفت روز از حضور در تجمعات خودداری کنند؛ چون ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند.