دومین رزمایش نظامی آموزشی روسیه و ترکیه در سوریه

وزرات دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های ارتش روسیه و ترکیه دومین رزمایش مشترک نظامی خود را در منطقه کاهش تنش سوریه انجام دادند.

اخبار بین الملل- این رزمایش به منظور آمادگی برای حمله به گروه‌های مسلحی که از سازش با دولت مرکزی سوریه خودداری کرده اند، برگزار شده است.

«الکساندر گرینک ویچ» مدیر مرکز آشتی روسیه و سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم، در این باره اعلام کرد: دومین رزمایش مشترک واحد‌های پلیس نظامی روسیه و نیرو‌های مسلح ترکیه در منطقه کاهش تنش استان ادلب برای مبارزه با تروریسم برگزار شد.

او افزود: این رزمایش آموزشی برای مقابله با حملات گروه‌های ملسح به کاروان‌های نظامی و هدف قرار دادن گروه‌های خرابکار وابسته به باند‌های مسلح بود که از سازش امتناع می‌کنند. از بخش‌های دیگر این رزمایش خارج کردن تجهیزات نظامی آسیب دیده از محل و کمک‌های پزشکی به زخمی‌ها بود.

مدیر مرکز آتش روسیه اعلام کرد: این آموزش به منظور ایجاد موضعی مشترک در برخورد با حالت‌های فوق العاده‌ای است که در گشت زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه در بزرگراه M-۴ در منطقه ادلب به وقوع می‌پیوندد.

گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه قبلا در اتوبان M-۴ که حلب و لاذقیه را به هم متصل می‌کند، بار‌ها با حملات مکرر بمب‌های دست ساز هدف قرار گرفتند.

نیرو‌های روسیه و ترکیه در این رزمایش برای همکاری و هماهنگی هنگام گشت‌زنی‌ها، فراخوان پشتبانی از گشت‌ها هنگام حمله و اقداماتی که باید هنگام حمله انجام دهند از جمله خارج کردن افراد و تجهیزات از محل حمله آموزش دیدند.

ارتش روسیه و ترکیه در هفته گذشته نخستین رزمایش نظامی مشترک خود را در منطقه «طرنابه» استان ادلب برگزار کردند.