پشت پرده تخریب ها و هجمه های جریان اصلاحات علیه مجلس یازدهم

اخبار سیاسی- مجلس یازدهم از روی که تشکیل شد با همجمه ها و حاشیه سازی های مختلف مخالفان سیاسی جریان انقلابی و ن اصولگرا روبرو شد و هر روز رسانه های اصلاح طلب و لیبرال توپخانه خود را به سمت اهداف مجلس یازدهم گرفتند و در تخریب آن کوشیده اند.

به گزارش افکارنیوز، نظارت میدانی نمایندگان مجلس و به ویژه سفر دکتر قالیباف به خوزستان باعث عصبانیت جریان لیبرال شد و شروع به هجمه های مختلف کردند که نشان می دهد توان دیدن خدمت به مردم در این جریان سیاسی وجود ندارد.

سید علی یزدیخواه از نمایندگان مجلس با اشاره به هجمه‌های این روزهای برخی از افراد سیاسی علیه مجلس گفت: نمایندگان در افتتاحیه مجلس سوگند یاد می‌کنند که حافظ قانون اساسی، تمامیت ارضی، مذهب رسمی کشور و ... باشند؛ لذا نمایندگان وظایف ملی دارند و محدود به حوزه انتخابیه خودشان نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: قانون اساسی به صراحت می‌گوید نمایندگان در اظهار نظرهای گوناگون بدون اینکه حاوی توهین و افترا باشد آزاد هستند پس اگر نماینده‌ای می‌خواهد درباره مشکلات فلان منطقه، استان یا شهر سخنانی را به زبان آورد این مسئله مستلزم بازدید، سرکشی و حضور نماینده در آن منطقه بوده تا بتواند مشکلات را ملاحظه و بعد از آن به بیان آنها بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از افراد می‌گویند چرا نمایندگان به مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود رسیدگی نمی‌کنند و وقت خود را به سفرهای استان‌های دیگر صرف می‌کنند؟ اشاره و تاکید کرد: مدیرانی پیدا می‌شوند که توانایی خدمت به مردم را ندارند و نمی‌توانند چهره به چهره مشکلات مردم را برطرف کنند پس این‌ها حقی ندارند که نسبت به دیگرانی که وقت خود را صرف محرومیت‌زدایی در مناطق گوناگون می‌کنند انتقادی داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم در ادامه افزود: اتهاماتی که از سوی برخی از افراد به مجلس وارد می‌شود عوام فریبانه است؛ چرا که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود نیز رسیدگی می‌کنند مثلا در همین تهران نمایندگان برای رفع مشکلات به مناطق مختلف سرکشی کردند؛ بالاخره حرف‌های این افراد غیر کارشناسیت و می‌خواهند با این صحبت‌ها کم‌کاری‌های خود را بپوشانند.

مجتبی یوسفی از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره به هجمه‌های این روزهای برخی از جریانات علیه مجلس اشاره کرد و گفت: ساختار مجلس بر اساس نظارت و قانونگذاری بنا شده و در مبحث قانونگذاری نزدیک به 11800 قانون وضع شده داریم و این موضوع در کشورهایی همچون فرانسه بسیار کمتر است پس این مسئله نشان داده که ما با قانونگذاری مشکلات را حل نکردیم، زیرا بسیاری از اوقات قوانینی وضع شده‌اند که همین قوانین مشکلاتی را بر مشکلات مردم اضافه کردند و مصداق آن نیز در حوزه صنعت  است.

وی در ادامه افزود: بعد نظارتی مجلس بسیار مهمتر بوده و شعار این مجلس هم این بود که ما در بعد نظارتی کوتاه نخواهیم آمد؛ بالاخره وقتی از مسئولان در برخی از استان‌ها درباره عدم اتمام پروژه‌ها سوال پرسیده می‌شود کمبود اعتبار را دلیل این کار می‌دانند، اما وقتی که رویکرد دستگاه قضایی را در برخورد با مفسدین مشاهده می‌کنیم؛ فلذا یکدفعه می‌بینیم همین مسئولانی که کمبود اعتبار را بهانه می‌کردند  دست به سوء استفاده‌های شدید مالی زدند.

نماینده مردم اهواز، باوی و کارون به رویکرد مجلس یازدهم در رفع مشکلات مردم اشاره و تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهند در کنار موضوعات قرار بگیرند تا مشکلات حل شوند؛ بنابراین سفرهای استانی رئیس مجلس و دیگر نمایندگان در همین راستا است؛ ضمنا همه در موضوع مشکلات آب غیزانیه و همچنین کارگران هفت تپه ملاحظه کردند که ورود نمایندگان به این مناطق تاثیر بسزایی روی حل مشکلات‌شان گذاشته است.

این نماینده مردم در ادامه افزود: وقتی رئیس یک قوه دیدار چهره به چهره با مردم می‌گذارد و همچنین به حوزه‌های مختلف سرکشی می‌کند به دنبال این بوده که از نزدیک مشکلات و فرصت‌ها را لمس تا برای پیشرفت و آینده این استان‌ها برنامه‌ریزی دقیقی در بودجه‌ریزی شود.

یوسفی به به هجمه‌ها علیه مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: بعضی‌ها از این موضوع که مجلس دارد کارهای خوبی را برای مردم انجام می‌دهد ناراحت و نگران هستند.

وی در ادامه افزود: این‌ها به جای اینکه به اقدامات نمایندگان در جهت رفع مشکلات اشکال بگیرند و دست به تخریب بزنند نگاهی  به عملکرد دولت متبوع و مورد نظرشان کنند که در این 7 سال چه گلی به سر مردم زدند؛ فلذا در حال حاضر این افراد باید پاسخگو باشند و نباید سوالی بپرسند.

سید کریم حسینی نیز در این خصوص گفت: برخی از افراد سیاسی که حامی دولت هستند دست به اقدامات  مخربی علیه مجلس می‌زنند؛ اما مردم قضاوت خواهند کرد که عملکرد مجلس چگونه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ریاست مجلس و نمایندگان برای پیگیری و رفع مشکلات مردم به استان‌های مختلف سفر و در بین مردم حضور پیدا می‌کنند که این اقدام شایسته باعث شده تا صدای عده‌ای بلند شود؛ لذا این مسئله نشان می‌دهد کاری که نمایندگان انجام می‌دهند بسیار به جا و قابل تقدیر است.

نماینده مردم اهواز، باوی و کارون تاکید کرد: بعضی‌ها وظیفه ذاتی خود را که خدمتگزاری به مردم بوده را فراموش کردند؛ بنابراین با چنین اقداماتی که برای پیشرفت استان‌ها و محرومیت‌زدایی صورت می‌پذیرد دلگیر هستند؛ زیرا همطیف‌هایشان 7 سال کرسی‌های اجرایی را در دست دارند، اما نتوانستند کاری برای مردم انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: عزم و اراده نمایندگان برای انجام سفرهای استانی در جهت رفع مشکلات جدی بوده و این موضوع باعث خواهد شد تا ارتباط میان مردم و مسئولان که در این سالهای اخیر مخدوش بوده احیا شود.