گفتگوی ظریف درباره ترور سردار سلیمانی  با فواد حسین

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (شنبه) در تهران میزبان فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بود امشب در توئیتی درباره دیدارش با همتای عراقی نوشت: خرسندم که میزبان دوستم فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بودم.

وی در تشریح مذاکرات انجام شده با فؤاد حسین افزود: گام های عملی برای تقویت و ارتقای هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه را مرور کرده و مورد بررسی قرار دادیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: درباره اقدام تروریستی ایالات متحده آمریکا در ترور قهرمانمان سردار سلیمانی و همچنین حملات به اماکن دیپلماتیک ایران در عراق گفت و‌گو کردیم.

ظریف عنوان کرد که در این دیدار بر ضرورت و اهمیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک تاکید شده است.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد که در این گفت و گوها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای رایزنی شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عراق هم در دیدار با ظریف با بیان اینکه روابط دو کشور تنها به منافع اقتصادی و مصالح سیاسی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: عراق اجازه نمی دهد تهدیدی از خاکش متوجه همسایگان شود

وزیر خارجه عراق عصر امروز نیز با حسن روحانی رئیس جمهور ملاقات کرد و فردا هم با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهد کرد.